Thursday, January 14, 2010

kecik-kecik cili pink!!




siapakah itu..
daku yang sekarang sudah 23 tahun..
tp belom lagi masuk 23 tahun..
aku godek2 gambar lama..
mahu cerita kisah aku masa kecik..
ibu kate paling susah jaga antara adk beradik aku adalah aku..
sebab setiap kali pergi ke Mall pastu aku nk pilih baju aku sendiri..
padahal baju yang aku pilih tu ntah apa2..
jika tidak dapat barang2 yang aku nak aku akan nagis sambil guling seperti industan di lantai..
pasti makcik cleaner akan berterima kasih kepada aku masa itu sebab telah mencuci lantai sampai bersih..ahahah..

setiap kali ke mall abah akan dukung ku di luar..ibu dan abang pergi beli belah..
bila dh besar abah cerita terasa sakit hati pulak sebab di layan sebegitu rupa..
padahal aku suka buat hal..padan!!..ahahah..

abah pula sampai sekarang masih ingat masa aku tadika dulu..
ibu hantar aku kesekolah..tapi disebabkan aku tidak suke pergi sekolah..
aku akan sampai ke rumah terlebih dahulu dari ibu..
ibu akan berkata.."ibu baru saja hantar kakak..
macam mana akak boleh ada depan pintu rumah ni.."..ahahah..

abah ku suka makan petai..setiap kali dia makan pasti akan offer kepada aku..
bila aku cakap aku tak nak abah pasti akan berkata..
"eleh..dulu awak makan petai seperti makan kacang.."
jika tidak beri pasti nangis guling2..
aku juga pernah jatuh tangga rumah kampung.. tinggi jugak abah cakap..
nasib tak hilang ingatan..ahahah


*itu laa aku..tapi orang tua2 kata..masa kecil dia degil bila sudah besar jadi baik..
sebab masa kecil dah puas buas..dah besar baik la..ahahah.

6 comments:

  1. hahaha...bnyk ragam rupa2nya Cik Pink nih...
    Tp mmng btol, anak2 yg bnyk ragam masa kecik la yg baik bila da besar :)
    tang skola tadika 2 mmng xtahan
    cane la bole carik jalan short cut sampaikan boleh sampai umah dulu dr mak kamu kui3
    bijakkk....bijakkk

    ReplyDelete
  2. hoh gmba lame...vintage lak tu

    ReplyDelete
  3. hebat ye,.
    makan petai macam makan snek/..
    hehe

    ReplyDelete
  4. byk tul ragam dia masa kecik ek... hehehe bersedia tuk melayan ragam anak sendiri lak nanti

    ReplyDelete