Wednesday, December 18, 2013

#1-Majalah Nur keluaran Jan

dua bulan lepas aku menerima satu email dari majalah Nur mengatakan ingin menemu ramah tentang doodles merahitujambu dalam ruangan ayuh kreatif dan diy..apabila aku setuju aja terus beliau menetapkan tarikh bila ingin di temu ramah..beliau dapat datang pada hari bekerja sebab beliau pon bekerjakan..jadi akulah yang kena ambil cuti..huhu..ambilah cuti satu hari tapi cuti itu penyebab gaji aku di tolak..sabo jelah almaklumlah cuti dah takdakan..redha aja tengok gaji di tolak..ahahaha..
alhamdulilah berjalan dengan lancar tapi aku yang ketaq lutut bibir bila di ajukan soalan..korang jangan salah faham..aku tak macam retis ya..diorg tanya secara santai aja..soalan-soalan yang di ajukan pada majalah (jika anda sudah membaca di majalah)adalah di beri di email lalu aku menjawap di email sahaja lepas mereka datang ke rumah..beliau datang hanya nak ambil gambar beberapa produk aku buat dan gambar owner merahitujambu itu sahaja..lain aku bagi melalui email..kata mereka dua bulan berturut-turut aku akan masuk majalah..satu di ruangan "Ayuh kreatif" iaitu pada keluaran januari satu lagi keluaran febuari ruangan "Diy"..jadi sesiapa nak belajar mendoodle boleh membeli keluaran febuari..aku ni jenis tak berapa reti nak membuat tutorial jadi nak tak nak aku belajar jugak membuat tutorial semata-mata untuk korang..eceh..jadi tunggu keluaran febuari..tapi kalau korang nak tahu soalan-soalan yang di aju dan nak tengok owner yang pink-pink bolehlah beli keluaran januari yang sudah pon keluar..jenuh mencari akhirnya abah yang dapat dulu..jadi beliau belikan..heheh..terima kasih abah..

kalau beli majalah dapat la selak majalah di depan sambil tengok tv..kalau taknak beli duduklah di kedai buku sambil menunggu kena halau dek tuan kedai..aahaha..aku tahu zaman sekarang agak sukar orang nak beli majalah..almaklumlah bukan majalah tu dapat buat supkan..tapi kenang-kenangan..dapat la yang gegel di luar sana tu sambil tengok owner merahitujambu sambil belajar melilit tudung yang di tutorialkan di majalah nur..yang tu bukan aku ye...hahahha..


ada orang tegur aku dah berisi..yeee..aku dah berisi ditambah lagi berisi-berisi ehem2..ahahahah..dagu tu..dagu tu..dah dua lapisan dah..=_="


**terima kasih kepada rakan-rakan,pelangan dan orang di sekeliling yang sentiasa menyokong lakaran hasil doodle merahitujambu..tanpa korang siapakah aku..eceh..ucapan retis sangat tau!!..aahahaha

27 comments:

  1. aaauuwwwww...
    congrats!!!!

    nanti nak pi kedai beli majalah Nur ni lah..
    kawan kite yg cantik ni masuk majalah... :)

    ReplyDelete
  2. tahniah MIJ.. makin glemer dah banyak kali masuk megezin.. koh koh koh

    ReplyDelete
  3. tahniah kak !!!
    rezeki baby ni dapat keluar magazine. :)

    alaa, berisi2 pon, tetap cun gituu. heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru lagi dik..masa tu belum lagi..heheheh

      terima kasih dear

      Delete
  4. wah, tahniah tahniah tahniah..

    hmm, antara bukti doodler/blog kartun makin dihargai dan diminati:)

    btw, yang bulan Feb nanti, upload gambar teaser je..kalau upload semua age nanti pembaca blog kurang yang beli..

    #kartunster

    ReplyDelete
    Replies
    1. baik...terima kasih pesanan anda itu.. jgn lupa beli yee...hehe

      Delete
  5. congrate dear.. seronok tgk rkn seangkatan makin maju..go go


    *komen sekali lg, sbb xtau dah tekan publish x,..hahaha..

    ReplyDelete
  6. wahh tahniah kak :)

    ReplyDelete
  7. Congrats kakak!! Kak, dah ade baby ke? Alhamdulillah... HAPPY for you. :)

    ReplyDelete
  8. congrats tyra..kemain retis lagi tau! teruskan perjuangan seni itu :)

    ReplyDelete
  9. tahniah! saya suka gambar photoshoot tu. hehe
    bolehlah orang lain belajar lukis doodle daripada MIJ.

    ReplyDelete
  10. tahniah dear, suka bambam mcm tu lg comel okies.. hehehe

    ReplyDelete
  11. pergh... dasat dasat.. dah jadi retis dah skang ni haha

    ReplyDelete
  12. tadi saya dok belek majalah tu kat kedai aunty jual magazine..nak beli cek poket habuk keluor pulok! "

    ReplyDelete
  13. wahhh. memang ptut akak dapat macam ni... doodle cantik cantik huhu

    ReplyDelete
  14. .dh lame xsinggah sini,,, dh ade baby ye.. tahniah MIJ

    ReplyDelete
  15. tahniah.. teringin jugak nak masuk majalah. tapi apakan daya. tak layak pun, kehkehkeh

    ReplyDelete