Tuesday, July 21, 2015

Syawal 2015

tahun ni raya sakan bersama anak..selalunya akuakan keluar duit raya tanpa berbalikkan modal..tapi tahun ni sebaliknya..sambil memberi sambil menerima..hihi..rezeki anak..walhal tahun lepas sudah menerima juga sebab aku bersalin musim raya iaitu syawal ke 13..haishh..pejam celik pejam celik 11 bulan lebih dah usia husnaa fathiah..masa terlalu pantas untuk aku mengejarnya..



kesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat hari raya ,maaf zahir dan batin salah silap harap di maafi ya..tahun ni raya di kampung suami di batu pahat johor..tema merah tembikai.=)

Monday, June 22, 2015

RAMADHAN-Menyusu

pejam celik pejam celik dah ramadhan.rasa baru lepas mengandungkan husnaa ramadhan lepas.masa tu kandungan 36 minggu..tunggu masa nak beranak aja.tapi gigih puasa juga..tahun ni pula puasa dengan gelaran mama dan menyusukan anak sepenuhnya..gigih juga berpuasa walaupon menyusukan anak.gigih jugak berpuasa walaupon kena pam susu di pejabat..insyaALLAH ALLAH permudahkan segalanya yang penting niat di hati..

paling tak sangka aku sekarang seperti rakan karip kepada ibu-ibu menyusu..aku banyak kongsikan tips-tips penyusuan berjaya bagi ibu-ibu bekerja..serius aku katakan bukan mudah ibu menyusu tapi kita kena ambil mudah demi anak syurga kita..insyaALLAH niat diiringi dengan doa dan usaha pasti berjaya..husnaa dah 10 bulan menyusu sepenuhnya dan makan dari hasil tangan aku..menjadi mama adalah saat paling bahagia..insyaALLAH..


Saturday, May 9, 2015

selamat hari ibu sedunia

selamat hari ibu semua...alhamdulilah 9 bulan dah aku menjadi mama..semoga aku dapat hadapinya dengan tenang..aku bahagia sangat..tiada ungkapan yang di gambarkan selain bersyukur..melihat husnaa membesar  dengan sihat dan pandai membuatkan aku rasa bahagia..
aku ingat lagi saat-saat melahirkan husnaa..peritnya kesakitan yang di alami..tapi bila melihat husnaa keluar dari rahim aku ya ALLAH hanya tuhan saja tahu kesakitan yang di alami hilang serta merta..bila melihat ibu masuk melawat aku di labour room keluar air mata ini..baru aku tahu deritanya ibu melahirkan aku..terima kasih ibu..aku bahagia.. semoga aku dapat menjaga mu sehingga hujung nyawaku..love.u so much ibu..
untuk mak mertuaku..aku bersyukur memiliki ibu mertua seperti mu..baiknya diri mu menerima diriku ini..semoga kau terimaku seperti mana aku menerima kau seadanya..i love u mak =)

Monday, April 6, 2015

6/4/15-Ulang tahun ke 2 tahun

alhamdulilah..semalam genap 2 tahun usia perkahwinan aku dan suami..syukur..banyak rintangan yang di hadapi..pahit manis bersama sshhhh biarlah kami aja yang tahu..selama 2 tahun ini..kami sudah pon memiliki anak yang usianya bakal menjangkau 8 bulan..insyaALLAH..husnaa adalah lambang cinta kami..moga hubungan kami kekal hingga ke jannah.insyaALLAH..mama kenapa husnaa fathiah dan isteri kepada hairull fadly..bukan mudah memikul tapi tanggungjawap adalah segalanya..

Monday, March 30, 2015

promosi gst

di sebabkan gst bakal menjelma..jadi ramai yang memborong barang-barang keperluan..tapi aku masih rehat-rehat bila dengar gst ni..aku rasa kalau beli pon bukan boleh tahan 1 tahun..berlagak di situ kan?heheh..taklah..itu hak masin-masing..ok..aku bukan nak cerita pasal kenaikan haga gst..tapi penurunan harga untuk tempahan doodle wedding/couple..haaa!!!orang sibuk-sibuk nak naik harga aku ni baik hati nak turunkan harga..PROMOSI BULAN APRIL..april aja tau!!biasa doodle wedding rm50..tapi kali ni nak bagi dekat korang rm40..untuk yang kecemasan maaf ya!!siapa boleh tunggu aku buatkan untuk dia..yang tak boleh tunggu lukis sendiri..eeehh..taklah..insyaALLAH akan di usahakan..

doodle maternity

doodle wedding
di atas salah satu contoh..kalau nak bagi contoh baju bagi gambar lagi mudahkan kerja aku..insyaALLAH akan buat lebih kurang sama dengan gambar..korang konfim puas hati..insyaALLAH