Monday, May 17, 2010

ibu dan kesakitannya...

kesian ibu selalu mengadu sakit kaki..
dulu penah sakit lutut..pastu jumpa doktor buat fisio..
doktor kata tisu kat lutut ibu dh koyak..sekarang ni sakit balik sampai ke tapak kaki..
nak kuar je pakai selipar jepun(tapi fesyen2 ckit laa)..aku selalu bising.."ibu ni anak pakai bukan main lawa..omak pakai simple je"...huhuhu..ibu memang dh biasa dgn mulut aku yang pot pet pot pet..ehehehe..kalah ibu pulak bebel aku ni...
aku rasa ibu ni kerap sgt menjahit dan potong kain..selalu potong kain kt bawah..melutut dan menyangkung sambil potong kain mana taknya effect..skang ni semua punca pasal menjahit..tapi itukan sumber pendapatan ibu dan keluarga..dapat laa bantu abah sikit2..

ibu selalu pesan kat anak2..jangan buat jahat..nnt ibu sakit kaki..selalo kena adk la.."adk cepat pakai tudung..sakit kaki ibu ni"..eheheh..tegelak bila ibu cakap macam tu..sebab adk ni lain sikit.dia cepat percaya apa yang kitaorg cakap...eheheh...sekarang ni bila ibu sakit kaki adk cakap balik kt ibu.."adkkan dah pakai tudung..sakit kaki lagi ke ibu"..sambil ibu tersengeh melihat gelagat adk...

bila abah urut ibu tiap2 malam meleleh air mata ibu..sedih tengok ibu menahan sakit..sampaikan tak boleh tidur kata ibu..sakit2 pon ibu kuatkan juga buat keje rumah..sayang ibu sangat2...moga ibu cepat sembuh ya..

7 comments:

  1. risau sangat bila mak atau ayah kita sakit..sentiasa bdoa untuk mereka djauhkan segala penyakit..harap sakit kaki mak akk cepat sembuh aminn..

    ReplyDelete
  2. tacin la entry nih..itu la haty serog ibu kan...huhuhuhu..baek adek akak tuh...dgr kata... take time kot die nk pakai tudung...

    ReplyDelete
  3. harap2 ibu cepat sembuh.. amin.. ='(

    ReplyDelete