Thursday, April 26, 2012

akhirnya...

sekian lama mengidam nak bamboo tablet..dan setiap kali tiba hujung bulan pasti tidak kesampaian di sebabkan ada saja hal yang perlu di jelaskan..hal rumah lah...hal itu ini lah..hampir setiap bulan orang yang rapat dengan aku akan dengar aku membebel nak tablet..nak tablet..pada mulanya aku nak minta seorang sedikit untuk membantu aku beli tablet..adik sikit..abah sikit..encik kasih sikit.. dan aku sikit....adik sudah pon memberi rm300..di sebab aku nak yang besar..**tamak di situ..jadi kenalah tunggu baki seterusnya untuk beli tablet....pergi tengok dekat lowyat hari tu yang besar rm712..jadi aku tunggu..dan tunggu..untuk duit beranak pinak..merungut dan merungut kononnya dengan merungut duit nak beli tablet akan bertambah...

ibu menyuruh keluar duit simpanan sedikit untuk tambah duit beli tablet..oh tidak sama sekali..duit itu aku nak buat modal majlis kawin aku nanti..^_*..mungkin di sebabkan hari-hari yang dengar rungutan aku selain ibu adalah en kasih.. satu kejutan di beri pada hari dia ambil aku pulang dari kerja...cerita selanjutnya tidak perlu di sambungkan..nanti meluat pula bila baca..XD..akhirnya bamboo tablet(wacom) menjadi milik aku.



**abaikan gambar tidak jelas itu..kamera phone tidak canggih

mulanya aku ingat begitu mudah mengunakan tablet..seperti guna pensil..tidak sama sekali..sebenarnya boleh menyebabkan kemarah bila melukis..lukisan yang lurus di larikan ke kiri ke kanan..errgghh..menaikan kemarahan lagi bila melukis..betul menguji kesabaran..orang cakap tak kenal maka tak cinta..jadi aku kena betul-betul memahirkan diri menggunakannya...
biasanya aku menggunakan tetikus di photoshop mahu pon paint tools SAI..sebab aku guna pen tools..tapi guna tablet berbeza sebab seperti guna pensil/pen di kertas..boleh saja jika nak guna pen tools..tapi alang-alang seperti pen/pensil lebih baik lukis manual...terketar-ketar tangan dibuatnya..aku tak pasti tablet tu licin atau aku ni masih merangkak-rangkak menggunakanya..=_=".fuhh..hasilnya di atas..

**masih sempat lagi jika nak join contest Doodle Glider..



44 comments:

  1. sgt besarr tablet >U<
    haha,meg pun amik mase seminggu nak biasakan diri ngan pen tu..mmg lukisan nmpk berketar-ketar..
    pastu boleh main ngan pressure pen..itu yg best.cam gune pensil XD

    ReplyDelete
  2. sobs sobs..bestnya kalau dapat tu sebijik..(suare sebak+redha xD )
    pape pon cantik la gambar yg akak lukis tu..lama2 guna nanti konfem lagi cun ! :D

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. teringin juga nak ada tablet ni.. :)

    ReplyDelete
  5. kejelesan melanda diri. ni yang nak merungut jugak ni.haha

    ReplyDelete
  6. kemain besooooo..
    patut laa lambat nak dapat..

    gue pon guna yang kecit jer, senang nak usung ke sana sini.. kih kih kih

    Sabo yer, lelama esok biasa laa tue.. first time always the hardest.. kih kih kih

    ReplyDelete
  7. fuhh..mantap la ada tablet sendiri.
    tapi ko kan tgn teketar ketar pun menjadi.

    kalau ko bagi aku tgn teketar ketar ni jadi mcm kuih cakar ayam la hasilnya. hahahhaa

    ReplyDelete
  8. eh lupa.thanks ya wish nya..hihihihi.
    kemenangan kami berdua sebenarnya. harusla si jue kene tempias hehee

    ReplyDelete
  9. *tengah memikirkan strategi merungut yg berkesan -__-

    ReplyDelete
  10. woaa.. tahniah2 cik jambu, akhirnye kan. lepasni jgnkan kate bebas, boleh terbabas utk bkarya.. *sensor pen lari* xDD

    ReplyDelete
  11. pernah guna bamboo ni
    memang kdg2 nak marah jugak

    huhuhu

    ReplyDelete
  12. wah bamboo terbawak-bawak sampai dalam mimpi

    ReplyDelete
  13. wah yelah dr mula knl blog ni sis mmg bthu suka sgt bamboo.owh x tido mlmlah melukis je kejanya hahahaha

    ReplyDelete
  14. wahhhhhh tahniah MIJ dah dpt tablet! perhhhh makin mantap arrrr pasni!! bestnye! bestnye! bestnye!




    *opppss ana plak yg teruja lebeyh..hehe
    *lama x sggh sini..
    maaf..bz skit T_____T





    luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  15. seronoknya die... hehe.. mkin mantop la dudel die.. keep it up n dont give up.. u can do it.. caiyok2.. hehe

    ReplyDelete
  16. serius cantik ubat versi bamboo tu..ahh,nak merungut jugak la kat hubby..:P

    ReplyDelete
  17. lama-lama nanti pro la tu ;)

    ReplyDelete
  18. sama la. walaupun menggunakan tablet berbeza tp masih jugak mencabar kesabaran. huhuhu...

    ReplyDelete
  19. Tak faham.. Boleh jelaskan dgn terperinci tak?

    **Agak2 kena layan tak permintaan sy?

    ReplyDelete
  20. untung la dah ada bamboo table....
    =p
    love u....

    ReplyDelete
  21. untung la dah ada bamboo table....
    =p
    love u....

    ReplyDelete
  22. susah jugak mula-mula guna tablet kan

    hihi tak seudah yang disangka
    cc pun mula2 gigil2 jugak

    ReplyDelete
  23. Jyeah! Macam tuh, aku pon nak suruh en.kasih anda topupkan sikit untuk aku beli bamboo tablet. Boleh?? Haha

    ReplyDelete
  24. tahniah..beruntunglah ade bamboo tablet..teruskan berkarya.^__^

    ReplyDelete
  25. Kiranya tu tools untuk melukis la ya?
    Alhamdlillah tercapai jugak hajat =)

    ReplyDelete
  26. lama2 nti ok la :) ni pun da cun tyra.

    ReplyDelete
  27. wah seronoknya.
    lama praktis mesti boleh mahir.
    try guna bamboo tu alas kat kertas A4. :)

    ReplyDelete
  28. Lukih guna tablet n pen mmg lain sket,... Kena bisakan diri dulu.... Jgn cepat marah...hheee... Bamboo tablet ni khas untuk lukis je ke?

    ReplyDelete
  29. dah lme tringin jugak tp masih lg tak kesampaian :((

    ReplyDelete
  30. wahhhh! bestnye... jealous i dibuatnye >.<

    ReplyDelete