Thursday, October 13, 2016

Doodle di Hospital ( Placenta Previa type 3)









hasil mendoodle di hospital tempoh hari..hospital??ya..aku di tahan di hospital selayang sebab Placenta previa type 3..siapa yang pernah kena pasti tahu..ada empat type aku adalah yang ke 3..kalau type 4 tu uri dah tutup semua pintu rahim.aku pulak type 3 uri tutup sebahagian pintu rahim..memang masa 26 minggu kandung aku dah di sahkan uri dekat bawah doktor cakap akan naik tapi 28 minggu masih tak naik..terus kena jumpa pakar masa 30 minggu.tak sangka pulak lepas jumpa pakar aku terus kena tahan wad dia cakap bahaya.kalau keluar darah ibarat darah tu keluar macam kita bukak paip tu..dengar pon ngeri..serius duduk hospital asyik nangis duk kenangkan suami anak dekat rumah
ALLAH saja yang tahu macam mana perasaan itu.aku bukan tak pernah duduk hospital..masa husnaa 30 minggu dalam kandungan aku pernah kena tahan juga sebab keracunan makanan..tapi masa tu tiada anak lagi.ni husnaa ada memang lain rasa dia nangis sebab rindukan husnaa..aku di masukkan ke wad 21/9/6 dan 9/10/16 aku keluar wad..kebetulan masa tu doktor kata nak scan perut aku..dia scan tengok uri macam dah naik.aku tak pasti type berapa tapi bukan lagi type 3..aku siap tanya type berapa aku boleh balik..dia cakap type 1..tapi tiba-tiba doktor tawarkan dekat aku..awak nak balik ke?boleh tapi apa terjadi awak tangung sendiri awak kena tanda tangan surat sebelum keluar..aku pasti dia tahu perasaan aku macam mana..dia tanya awak keluar darah tak?aku cakap tak.kalau keluar darah cepat-cepat datang ke hospital..tarikh untuk aku bedah sudah pon ada..14 no 2016...aku tanya  valid lagi tak tarikh tu..doktor cakap masih valid tapi kalau uri naik boleh normal aku beranak normal aja..insyaALLAH.semoga di permudahkan .aku nampak keajaiban ALLAH bagi berkat doa aku..alhamdulilah..

6 comments:

  1. Assalamualaikum Tirah... Yaayyy akak dah kembali berblog semula hihi...

    ReplyDelete
  2. Cantiknya.... Comelnyaaaaa....
    Ajar... boleh?

    ReplyDelete
  3. cantiknye doodle..

    kreatif sungguh..

    kenape terjadi placenta previa ni ye>,,

    ReplyDelete