Tuesday, November 23, 2010

mana pergi budi bahasa budaya kita???

sejak bekerja bas menjadi pilihan aku walaupon aku sudah ada lesen memandu bukan tak reti memandu ok..bila menaiki bas bermacam kerenah manusia bermacam gelagat manusia...contoh pagi tadi semasa aku menaiki bas..

penumpang pertama : teeeettttt  *menekan loceng

penumpang kedua : teeeetttttt *menekan loceng lagi sekali

driver : woi!!aku tahu laa nak berhenti tak reti sabar kee bab*...*^&%$...macam la aku tak biasa berhenti kat sini ...blaa..blaaa ...blaaa....*&*^&%^$ $%#@..

aku : kenapa laa manusia ni kadang2 tak berbudi bahasa...sakit pulak hati aku dengar driver bas tu maki  carut penumpang..padahal sekadar tekan loceng je pon..mana la tahu driver kat depan sibuk dengan walkytalky *betul ke aku eja ni????hentam je laa.......tak dengar si penumpang itu tekan loceng kang ta pasal2 tak berhenti...*sambil berkata di dalam hati..


"driver bas metro memang kurang di ajar" ayat ni JPJ penah sound kat driver bas metro...aku penah dengar...
mana perginya budi bahasa budaya kita???

11 comments:

  1. dush3!
    mmg nk kne pnumbuk driver tu..

    hee..
    ^^,

    ReplyDelete
  2. dah lame tak nk bas metro tuh...entah..la..da tak de attitude.. agaknye...kena hantar g kursus dulu kot dorang ni...

    ReplyDelete
  3. Dah arif sgt dah....
    Bukan Metro Bus je, Rapid pun mcm tu..
    Tapi xde la smpai sebut bab*

    ReplyDelete
  4. org melayu kena kurang ajar baru selamat

    ReplyDelete
  5. mmg slalu jumpe driver bas metro yg kurg ajar..! pnh gak nk tjatuh dr bas sbb x abis turun lg bas da jln..

    ReplyDelete
  6. sebab tu budak2 sekarang pun dah kurang ajar. dorang takde contoh..huhu

    ReplyDelete