Friday, July 1, 2011

sepanjang kerja apa yang mampu beli???


aku pernah kemukan dekat ibu yang aku nak beli i-phone 4..bukak saja surat kabar terlihat iklan maxis ada promosi i-phone 4..menarik nih*kata dalam hati...


aku : ibu boleh tak kakak nak i-phone 4??


ibu : boleh...gunting-gunting tampal saja dekat handphone awak..


aku :...........* uhuk..terkena aku...T_T


*walaupon aku dah kerja...setiap kali nak beli barang minta izin ibu...ahahaha..bukan apa...takut tak restu mesti tak berkat..ada kaitan tak???heeeeee




sepanjang aku kerja 3 tahun ni apa yang mampu aku beli???

kereta : aku tidak mempunyai kereta..cukup saja abah beri aku kereta dia "kia sephia"...aku tak nak tambah hutang..

rumah : sudah pon membeli rumah untuk ibu...teres 2 tingkat di rawang..

emas : sudah pon..

handphone : aku beli untuk ibu handphone nokia jenis apa ntah..satu lagi untuk diri sendiri aku beli X-5 je...cukup la buat masa ni...bak kata ibu cukup lah boleh sms jawap call...tapi ibu tak tahu jiwa remaja aku memberontak tengok orang pakai gadget cangih-cangih ni..ahahaha...


sekarang tengah merana dekat rumah...sebabkan umur tidak cukup...aku tidak dapat full loan..aku tidak masih tidak mengerti sistem apa yang bank guna..dia nak umur 27 baru full loan..satu lagi masa aku beli rumah tu gaji aku rendah tak padan dengan rumah yang aku beli..jadi semua aku kena pakai duit sendiri...insuran rumah..peguam bank..pergggghhhh...leleh mata bila dapat gaji..takkan umur 30 tahun baru nak bagi ibu merasa duduk rumah bawah??ermmmm


*ibu kata kalau awak nak jugak gadget terkini..awak tunggu selsai hal rumah dulu..*baik ibu...akan ku turuti...




13 comments:

  1. thirah buat la entry pasal prosedur beli rumah...dari first sampai selesai...nak gak tau...

    ReplyDelete
  2. mahu i phone 4 jugak..
    tapi thereeessss a lot of thing to be done dari beli handphone....

    dah ade uma, mcm2 nak kene beli...
    even cha dok kuarters pon,
    pening nak mencari barang2 utk uma...
    grrrrrr....

    ReplyDelete
  3. tuh la tengah berangan gak nih nk pakai i phone...ehhehe

    ReplyDelete
  4. wahh i tabik spring w0oo..sgt jeles!

    ReplyDelete
  5. miss merah itu jambu : setuju, elok kite mintak restu ibu bapa dulu sebelum buat apa yam pentim...baru lah berkat...('',)

    p/s : sepanjam ai keje, ai mampu beli perkahwinan, boleh?? koh koh koh

    ReplyDelete
  6. ahaha , cnggih ayat ibu akak :P

    ReplyDelete
  7. Ok la tu da dpt beli rumah...investment tu =)

    ReplyDelete
  8. xsabar2 saya nak keje! nak jadi mcm awak. hehehe..

    ReplyDelete
  9. anak yg sgt baek!

    hehe .. so , dh kerja ni tanak kawen ?


    hahahaha .. terpesong.

    ReplyDelete
  10. anak yg sgt baek!

    hehe .. so , dh kerja ni tanak kawen ?


    hahahaha .. terpesong.

    ReplyDelete
  11. W0w beli kn rumah!!
    Tp btul la dh kje pn prefer bncg ngn mak dlu ble nk pape..:)

    ReplyDelete
  12. wah..ank yg bagus! :)

    mama abg x nk bli apa2 gn duit abg..-__- dia kata dia nk tgk abg berjaya je.

    ReplyDelete