Emosi Perempuan
setiap orang ada tahap kesabaran..tapi aku tak pasti aku punya tahap kesabaran tahap mana..kadang-kadang aku tak boleh nak sabar jugak dengan kerenah pelanggan..bukan tak boleh nak layan..tapi aku dah cuba melayan kerenah mereka...nak itu nak ini..nak tukar itu tukar ini..kekadang rasa sampai nak pulangkan duit mereka semula..tapi marah-marah aku ni sekejap aja..lepastu mesti akan rasa bersalah..ambil mood balik melukis..aku rasa aku dah buat entry pasal emosi aku melayan pelanggan dah banyak kali..mungkin dengan cara ini aja aku dapat kongsi emosi aku..sebab aku ni jarang nak meluah dekat orang..tangan ni belum pernah tampar orang..belum pernah belasah orang..ahahaha..gaya macam gengster pulak..** itu ayat gurauan luahan.. =P
**jangan ambil hati..designer aja tahu macam mana perasaan aku..im sorry =P
haha.. rilek2...
ReplyDeletesetiap pekerjaan ada laa problem masing2...
tambah2 yg ada 2 pekerjaan mcm awok tu..
kalau nk tampar, ajak en suami temankan
ye...saye sangat paham perasaan akk WE ARE DESIGNER
ReplyDeleteXD kita nak share 1 perkara boleh..sy pernah dapat customer OKU,(live in action,baru tahu dia oku), dia bisu, nak khidmat design. maka pada satu haritu terfikir, mungkin customer on9 juga ada diantara mereka yg nmpknya normal, tp pemahaman mereka lemah dlm bab2 design cam kite. jadi cik puan bersabarla ye. marila kita bersangka baik. XD
ReplyDelete*tiada rotan, pelempang pun jadi* karamsinwalia@tv3
Walaupun pelanggan bayar duit, kesabaran tu dibayar dgn pahala..extra point disitu
ReplyDeletehehe...sabar akak...biasa lah tue kalau dealing dgn manusia...1001 mcm perangai kita akan jumpa
ReplyDeletefi pun pernah gak dpt...aduyaii...penat nk ngubah nye balik...kome ni dahlah bnyk keja lagi.. :P
ReplyDeletememg sakit hati tp tu la ada yg faham alhamdullilah, ada yg ne duit da bagi tp lost contact.. mcmana tuuuu
ReplyDeletejangan marah-marah sahabat..nanti cepat tua..hihi
ReplyDeleteyelah,tapi kesian juga kat sis.sebab ingat senang ke nak kena godek segala bagai huhu...ye betul tu kata nazha ^^
ReplyDeletebiasalah tu akak. kerja yg perlu berhadapan dgn org ramai mmg macam tu. saboo je lahh. hihi
ReplyDeleterilek jer...biasala sy kalau jd customer pasti cerewet..bnda nk yg terbaik dgn harga kennn ;p
ReplyDeletedan seperti seperti entri yang sama seperti sebelum ini, nak kabo gak... sebab itu hamba tak pernah ambik upah... wkwkwkwkw
ReplyDeletesaya faham perasaan MIJ tu. luahkan cara ni pun ok, at least orang boleh faham. hehe. rasa marah, lepas tu serba salah. memang kadang2 rasa nak pulangkan balik je duit sebab kepala dah serabut
ReplyDeletesaya fahamm .. walaupun saya hanyalah 'bakal' designer jaa . hukhuk . rilek eh , rilek ...
ReplyDeletehuu mesti satu perasaan yg sukar diungkap.. sabaq na :))
ReplyDeletesabar itu indah :)
ReplyDeleteperkataan yg mampu di luarkan adalah SABAR...
ReplyDeleteDugaan pasti ade dalam setiap perkara atau perbuatan yang kita lakukan...Allah sedang menguji tuh...
jgn mrah2...jgn stress k..x baik tok kesihatan org pompuan :)
Sabar tuh separuh daripada iman . biasalah tuh , pelanggan , kena layan . kalau xdilayan dngan elok , mereka akan mula anggap kita macam2 . sabar erkk ... :) Apapun , selamat berjaya dalam kerjaya , akak ;)
ReplyDeletenape ngan layout blog nieyl?
ReplyDeletehaa dh ok dh..kalau x keluar cm link yg dh di delete..xnampak layout langsung..
DeleteCuma yg mampu kita buat SABO je la. Tarik nafas dalam2 pastu hembus pelan2. Insha Allah, ok balik. Imagine sesuatu yg lucu dan mampu buat kite senyum. Hihihi..
ReplyDeletep/s : paling senang deal dgn pelanggan yang mesra alam gitu2. ;)
kalau x designer tu. kpd yg serve org akn rsa mcm tu.
ReplyDeletersa gud2 je customer tu.
nk lempang je.
penah sekali dah naik mlas nk layan korang luah je.
customer not always right.
kena ajar jugak kalau diorang terlebih mengade ngade ..hikhik !
sabar puan mij yang manis..garang sangat muka doodle tu..hehe..tapi tetap comels ;)
ReplyDeletedah lama x singgah sini, masih belum terlambat kot nak ucapkan 'SELAMAT PENGANTIN BARU!' moga kekal berbahagia hingga ke Jannah ^_^ maaf ye lambat wish..huhu
This comment has been removed by a blog administrator.
ReplyDeletebetul tu..dil kekadang, bile dapat customer yg too much, dil rela refund balik.
ReplyDeleteSalam.
ReplyDeleteAk faham mij..ak pun baru2 nak berjinak2..ni belum lagi bila kena kelentong, tak bayar2..bertabah! keh3
biasa la tu. kadang2 customer ni pun byk pe'el nyer. demanding.
ReplyDelete