Tuesday, June 21, 2011

terlajak kata atau tersilap kata???

beza lelaki dan perempuan...

semalam aku terima panggilan dari seseorang tentang rumah aku yang baru beli tu..aku nak amik insurans MRTA dekat ING...borak punya borak.aku cakap yang aku nak beli rumah untuk ibu.....mungkin percakapan aku salah..orang tua kata terlajak perahu boleh undur..terlajak kata ???ahaha..

orang MRTA : dah kawin??(sibuk tanya kat aku dah kawin belum...)

aku : belum

orang MRTA : beruntung laki awak nanti isteri dah belikan rumah

aku : taklah beli rumah untuk ibu..

orang MRTA : ayah ada lagi??

aku : ada je

orang MRTA : kata la beli rumah untuk family

aku : .......*blur

orang MRTA : tu laa anak..selalu sebut ibu jee ayah takde pon terasa ayah tau..memang la orang 
cakap "syurga tapak kaki ibu"...tapi ayah "jalan ke syurga"...tanpa ayah takda kita juga..

aku : *terasa..



ahahaha..kan aku cakap..telajak cakap sapa yang salah??aku selalu cakap beli rumah untuk family..tapi tak sedar kadang-kadang tu..nggeeee~minta maaf laa abah..love u abah...

9 comments:

  1. kagum dengan orang bujang yang sudah ada rumah sendiri.

    ReplyDelete
  2. Tetttttttttttt.. Fasya memang rapat dengan ibunya.. Sampaikan gosip semua kalau Fasya tak mampu jawab, ibu dia tolong.. Tu yang Fasya nak beli umah untuk ibu kan??? Hehehe..

    ReplyDelete
  3. No komen~ Jawapan #retis kau..

    ReplyDelete
  4. mmm... betul jugak cakap orang tu. hehehe

    ReplyDelete
  5. betol2.. ibu yang kita selalu sebut..

    6 # Wordless Wednesday http://nblo.gs/jv5LN

    ReplyDelete
  6. teringin nk beli umah sndiri
    atas nama sndiri time bjang
    if dah kawen pun beli je..
    skurg2nya ada aset sndiri utk
    akn dtg kan... ;)

    *bape byk sndiri daaa* haha

    ReplyDelete
  7. baguss muda2 dh buat pelaburan... :)

    ReplyDelete
  8. huhuh selalu cam tu la. mak mak mak. abah adang cam tak tersebut cian abah

    ReplyDelete