Monday, July 25, 2011

kecantikan


pasangan memilih pasangan??

Tips Memilih Pasangan Ideal

  • Berharta
  • Keturunannya
  • Kecantikannya
  • Agama

memang kecantikan salah satu yang dituntut dalam agama..tapi kecantikan bukan saja paras rupa..kecantikan akhlak itu juga salah satu dari kecantikan..harapnya muka cantik...tapi mulut bisa...kadang-kadang tidak di sangka kita pergi majlis kahwin bilanya kita tengok si lelaki cukup kacak...tapi si wanita membuatkan si joyah mengatakan yang si lelaki tidak cukup padan dengan si wanita..kasihan sama sekali...tapi malang sekali si joyah itu bukannya cantik untuk mengatakan si wanita itu...ceh...

bagi aku cukuplah si wanita/lelaki itu memahami si lelaki/wanita dan membuatkan si lelaki/wanita itu bahagia di sampingnya....muka cantik sampaikan suami nak pergi kerja tidak tenteram takut si isteri keluar rumah pergi pasar di kacau oleh mat bangla... rasa nak simpan dalam peti besi...

cukup la kesesuaian dan keserasian.kita melihat wanita itu kurang cantik..mungkin cantik dalam pandangan lelaki lain..begitulah demikiannya...orang cantik dan kacak lambat kawin betul ke??

cerita selalu :

**promosi TRIPLE A SHOP masih berjalan seperti biasa...sila tekan SINI.


24 comments:

  1. orang pandang cantik cuma guna mata susah la~~

    ReplyDelete
  2. Betul... kecantikan pada luaran bukan kekal pun...

    ReplyDelete
  3. nanti tua berkedut jugak. hik3

    ReplyDelete
  4. Biasa org cantik ni memilih, yg kacak kumpul awek buat koleksi..hehehe

    ReplyDelete
  5. kecantikan dari hati
    kalau hati dah cantik n muka pu cantik itu namanya bonus
    :-)

    ReplyDelete
  6. bagi Cik Semut semua tu lah pelengkap hidup. Allah dah jadikan yang terbaik utk kita.. pasti ade sebab kenapa kita pilih dia walau dia tak cantik/hansem. Mungkin hatinya lebih cantik/hensem berbanding fzikalnya..

    psst : cik abg merahitujambu pun hensem! =)

    ReplyDelete
  7. sekadar sedap mata memandang....hensem/lawa sgt leh menyumbang kepada ~ masalah cemburu plak...payah...

    ReplyDelete
  8. best entry neh...

    betul tu..cantik di mata si dia mb xcntik di mata org lain...tapi cantik itu subjektif....hati mahu baik kan...hehe

    macam setuju ja org cntik kawin lewat...sbb ila tgk kwn2 ila..ramai y gojes n cun..tapi xkwin lagik...y kurang cantik ramai dah kwin n beranak pinak..jodoh masing2 kan...;-)

    ReplyDelete
  9. Cantik tu subjektif...banyak aspek.

    ReplyDelete
  10. orang cantik susah nak jaga ;)

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. cantik itu subjektif,mata orang yang melihat tu kadang2 xsama,org tu kata cantik,orang ni plak kata xcntik..ape pun semua makhluk Allah itu indah :)

    ReplyDelete
  13. cantik 2 kan universal.. myb pada kita x cantik tapi pada orang lain cantik..

    http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. betul tu.annoying dgn kepochi yg asik nk kata 'org tu x sepadan' allah dh temukan jodoh tu sebaik baiknya kan.

    ReplyDelete
  15. xtau lak pasal org cantik ngan kacak tu lmbat kawen...kira aku kawen awal la sebab aku x kacak.huhu...

    ReplyDelete
  16. kalo org hnya pndang kecantikkan tu, cinta die mmg palsu. i pilih lelaki yg ada ilmu agama lebey dari i. so that he bole bimbing i and my kids. future sungguh! hihi.

    ReplyDelete
  17. jodoh di tangan Allah.. ^__^

    mulut tempayan boleh nak tutup.. mulut orang payah sikit.. so.. buat x tau je.. ^__^

    ReplyDelete
  18. mulut orang, sabar jela.
    # comel gila doodle!
    :)

    ReplyDelete
  19. xsure la dear..sbb kdg2 org kurang cantik/hensem pun ada yg lambat kawen hoho..bergantung dgn jodoh masing2..

    ReplyDelete
  20. hmm..x jgk..ramai jgk yg cantik/ensem kawen awal.. myb yg kawen lambat 2 playboy ker..playgirl ker..hihi.. no body know...

    salam ziarah blog awak yg cute miut pinky ni..i like!

    ReplyDelete
  21. yg lambat kawin tuh kacak/cantik sgt .. hahaha

    ReplyDelete
  22. sekadar sedap memandang kan dah cukup cantik ..

    ReplyDelete
  23. xpyh la nk mencari yg sempurna sgt kn.kdg2 luar cantik dlm x cantik.ckup la mencari yg sdp mata memandang,

    yg plg pntg..


    saling melengkapi. :)

    ReplyDelete