Wednesday, September 28, 2011

tidur

tidur rasa tidak tenang je bila kerja banyak...kadang-kadang terbawak-bawak kerja tu dalam mimpi..korang pernah mengalami mimpi ngeri??haritu ibu dengar tanyalah ustaz kalau mimpi terjatuh dari bangunan ke..kena rogol ke, panjat bukit ke,dukung anak ke.. itu tanda kita kena gangu dengan jin..ngeri je aku dengar..aku pernah mimpi macam tu..setaip kali aku alami mimpi bukan-bukan pasti aku beri tahu ibu...aku pernah mimpi aku kena kejar dengan lelaki tidak di kenali lepastu mahu merogol aku..jadi aku lari tapi dari pada kena rogol aku terjun bangunan..nak sampai je bawah aku terus terjaga...istifar aku bila terjaga...uhuk...nak kata baca doa tidur aku baca..sejak kena tindih hari itu aku tidur terjaga-jaga..bila tidur terlentang cepat-cepat amik bantal letak dekat dada..

**bila stress pasti mimpi..jadi aku kena tenang..


nak tengok doodle pemenang kek merahitujambu klik sini..



25 comments:

  1. mimpi kadang menakutkan, aku sokmo mimpi menangisss, kuar bebeno air matanyer sekali ngan taik mata, hehehehe :)

    ReplyDelete
  2. yui jrg bermimpi..

    dlu kerap..

    siap kena patuk ular..

    tp pinangan ditolak..hehhe..

    ReplyDelete
  3. abg yg tgh gelak tu,plg kacak skli kot. :P muntah3!

    ReplyDelete
  4. tkt la dgr. selalu jgk mimpi mcm tu. Langkah berjg2 sblm tydo ambl air smbhyg, bce doa, tepuk bantal bru tydo. :) amalkan 3 qul.

    ReplyDelete
  5. Wei.. Aku pun selalu gak mimpi ngeri.. Tapi, aku ngaku kadang2 aku tido tak sempat basuh kaki n baca doa.. Sebab kdg2 lepas solat je aku terbaring kat atas katil (ingat nak rest jap) terus mata pejam sampai esok pagi.. Huhuhu..

    ReplyDelete
  6. huh seram .
    bace doa sebelum tido yer :D

    ReplyDelete
  7. menakutkan. kalau yang kena rogol tu lagi takut. boleh sampai mengandung anak jin. amalkan doa-doa macam ayat kursi, tiga kul, fatihah, tidur jangan terlentang sebab jin suka. tidurlah mengiring macam sunnah Rasulullah s.a.w

    ReplyDelete
  8. Apa kata ambil wuduk dulu sebelum tido, baca ayat kursi, fatihah dan 3 kul tanpa henti smpi kita terlena...

    Itu petua dr arwah nenek sy...

    ReplyDelete
  9. wah boleh praktiskan yg mommy fara gtau kat atas ni..huhuu..

    ReplyDelete
  10. ha, basuh kaki tak ni?? hehe. biasa laa, kadang2 kita tak tlepas mimpi if penat sgt atau pk byk kan..

    ReplyDelete
  11. mimpi ngeri?..
    pernah ..tapi jarang jarang kot..

    huhuhu

    ReplyDelete
  12. fiza pernah mimpi kene tikam..ade sorang laki ni follow dari belakang pastu dah sampai dekat die tikam..pastu terjaga dari tido rase lemah sangat..dah bace doa tido dah..sebelum tido xpikir ape2 pun dan tak stress pun..mungkin betul mimpi mainan tido..

    ReplyDelete
  13. ada jugak mimpi. kadang2 tu sampai dua kali mimpikan benda yang sama. hmmm...

    ReplyDelete
  14. hayoo
    gawat nihhh
    x pe..sebelom tido bace fatihah
    surah 3 Qul tu
    insyaAllah x pape lepas ni tido =]

    ReplyDelete
  15. pernah mimpi lari dari apa ntah sampai jatuh bangunan.huhu
    mmg tersentak time tdur.

    ReplyDelete
  16. sy pun penah mimpi pelik-pelik jugak..selalunya sy citer kat umi sy jugak..mnta pndapat pd senior...ye dak..hee

    ReplyDelete
  17. tak suka bila kena tindih. hukhuk

    harap tak ada apa lah mimpi yg bukan2 tu kan. ;)

    ReplyDelete
  18. mimpi itu mainan tidur..hehe

    tapi kalo da mimpi semacam je...ada baiknya cakap dengan seseorang:)

    ReplyDelete
  19. gua dah lama tak mimpi..fuhh..selamat mimpi syiok2 ye CMJ~huahuahua

    jom join pes kontes gua!
    http://storyofateenagers.blogspot.com/2011/09/pest-kontes-bai-budakampung.html

    ReplyDelete
  20. ne baru nak tido...hehe...

    jarang sekarang mimpi pelik2...ngeh3..

    ReplyDelete
  21. ehhh comelnya dudel ni ada tedy hihi =D

    ReplyDelete
  22. smlm mimpi muka jadi hodoh..aduiii :(

    ReplyDelete