Friday, October 21, 2011

aktiviti hujung minggu

aktiviti hujung minggu adalah lipat baju,basuh kain dan lakukan aktiviti yang tertunggak selepas 5 hari bekerja.....
kadang-kadang tengok ibu kita yang berada di rumah lagi banyak kerja yang beliau buat.. mengemas rumah, basuh baju, sediakan makan minum..bukan mudah yang di jangkakan..sayang ibu!!..
kerja rumah lagi tak pernah habis..asyik ulang benda yang sama setiap hari selagi kita hidup...



31 comments:

  1. hahah...btol2....cam akak lagi la ade ank 2 gegel..fuh!!nakal sunggh.. ^_^ kemas jerk bersepah...besepah jerk kemas...herm..keje mmg x hbs.. ^_^

    ReplyDelete
  2. rajinnya dia...meh tolong lipat kain saya pulak ye.ehhehe

    ReplyDelete
  3. hasil kerja tangan yang rajin..hehehe

    ReplyDelete
  4. sy pun dh sebakul baju x basuh nih...haisssh...lemah nya tengok..huhu

    ReplyDelete
  5. yeahh . aktiviti ni gak yang saya wat tiap kali cuti sem =)

    ReplyDelete
  6. Betul2..
    kerja2 rumah ni tak kan pernah abis..
    Hari2 lakukan benda yang sama.. ^_^

    ReplyDelete
  7. yeyeah! sangat betul..besar betul kuasa ibu kat rumah kan..semua kerja dia dapat buat walau penat bekerja..sayang mama :)

    ReplyDelete
  8. rajennye die..boleh jadi calon menantu ni..hehehe

    ReplyDelete
  9. owh tidakkkkk!baju menimbun nak kena lipat!mmg hari ini akan berlaku penderaan di rumah!

    "seorang ibu yang juga blogger bernama aleasara,memaksa ketiga-tiga anaknya untuk melipat baju masing-masing.termasuklah suaminya yang memang sejak azali tak suka lipat baju.

    Dia turut mendera mental dan emosi mereka dengan memaksa pakai baju yang belum dilipat di dalam bakul itu,walaupun mereka meronta-ronta tak nak sebab baju itu berkedut" :)

    ReplyDelete
  10. itulah aktiviti harian kite..sentiase bekerja >.< happy enjoying housekeeping

    ReplyDelete
  11. hehe,beselah tu..

    aktiviti tertunggak..ngeh3

    ReplyDelete
  12. hehehe
    lipat, jgn x lipat
    basuh jgn x basuh
    heheh



    hebatkan seorg ibu?
    kikiki

    ReplyDelete
  13. hihi, samalah kita

    semuanya tangguh hujung minggu =D

    ReplyDelete
  14. ololo..comeynye..lipat kain :)

    x kuar ke?hee

    ReplyDelete
  15. ada bakat jadi amah yang kaya dan berjaya,,..haha

    ReplyDelete
  16. nak rumah terurus kenalah kemas mengemas...hehe..

    ReplyDelete
  17. buat keje rumah sebenarnye penat oh..betul la tak pernah habis..

    ReplyDelete
  18. kalo duk hostel pn, kain x terlipat bile bz.. sob2..hehe

    ReplyDelete
  19. tula kadang2 kita pulak terfikir boleh jadi macam ibu kite tak.. huhu

    ReplyDelete
  20. seminggu ni mama dah tempah saya tuk masak. maklum lah cuti seminggu ^^

    ReplyDelete
  21. seminggu ni mama dah tempah saya tuk masak. maklum lah cuti seminggu ^^

    ReplyDelete
  22. azzah malas lipat baju,jadi hanger penyelamatnya

    ReplyDelete
  23. ala comelnye dia lipat baju.:) hihi.

    ReplyDelete
  24. keje yg everlasting. baju smalam lom abes lipat, yg baru basuh ari ni sudah melonggok! :(

    ReplyDelete
  25. oh sama lah kita...hujung minggu mmg ngadap baju dari pagi bawa ke petang...bawa ke malam...

    basuh baju..sidai baju..lipat baju...iron baju....haih.....

    ReplyDelete
  26. aku basuh baju semgu seklai.lipat nya tgu minggu depannya lagi. part lipat & iron mmg aku malas gile tahap gaban.

    ReplyDelete
  27. selagi pakai baju selagi tu la kena basuh. hehehe

    ReplyDelete
  28. aah IBU x penah jemu buat smue tu..
    sayaaaaaaaaaaaang IBU! ;)





    LUV,
    CIK ANA

    ReplyDelete
  29. betul3.. kita nie xtau lah, mampu ke tak nak buat macam ibu kita..

    ReplyDelete
  30. ye kew ny:P
    kew byk tdo je ny ehehe

    ReplyDelete