Saturday, December 3, 2011

telur di lupakan


dua rumah orang kawin aku pergi hari ini ..tapi langsung tak dapat telur..orang tak bagi telur dah zaman sekarang ni..kalau dulu mana-mana rumah orang kawin kalau tiada telur rasa lain macam je..telur sudah di lupakan...lagi pon bukan semua peminat telur..kadang-kadang kalau bagi budak-budak bukanya makan..baik bagi diorang gula-gula..



34 comments:

  1. sbb org skang mls nk rebus telur...hihihi ^_^

    ReplyDelete
  2. kalau kat johor..bg telur pindang..skrg mode..bg telur palsu..da;am telur ad gula2..

    ReplyDelete
  3. adui.. cute sungguh telor tu... adekah trademark wrna pink sudah dilupakan?

    ReplyDelete
  4. td bru sat mkn telur kukus.. mkn panas2 pas2 letak kicap.. sodap.. smpai tak prasan da mkn 2 biji..hihi

    ReplyDelete
  5. memang tak best kalau tak dapat bunga telur,rasa macam menyesal pergi pun ada kan?

    ReplyDelete
  6. jimat bajet kot.. telo mahal..
    haha

    ReplyDelete
  7. jimat kos. telur mahal
    pastu nak rebus lagi

    ReplyDelete
  8. Kan.....dah tak main dah bagi telur skrng.
    Dah la telur sedap. huuu

    ReplyDelete
  9. haha btol3..skang ni macam2 dah org bg kann =)

    ReplyDelete
  10. Mengikut petua org Melayu dulu2, bunga telur simbol kpd harapan agar pengantin mempunyai kesuburan dan bakal dpt anak yg ramai...

    ReplyDelete
  11. hehe. okey. saya peminat telur. sedih kalau yang tak bagi. takde feel kenduri. hehe

    ReplyDelete
  12. orang dah malas nk buat.. huhu

    jom baca kejap=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/tuntutan-ifc.html

    ReplyDelete
  13. telur mahal skrg..bunga dia pun mahal.membazirje,lepas makan org buang cmtu je..itulah zaman dah berubah.

    ReplyDelete
  14. Tu la pasal... Slalu dulu2 dapat telur ja terus amik kicap penyek-penyek n makan... Sedap gila!!!

    ReplyDelete
  15. telur lagi sedap aa.. kalau belah Johor nun, depa bagi telur pindang.. lagi power.. :))

    ReplyDelete
  16. uishh kalo sy kawen pasti telur xkan dilupakan!

    ReplyDelete
  17. mmg pun.. kesian telur da dilupakan kan.. huhu

    ReplyDelete
  18. ermm..btul2..org pon lbeh suke dpt bkn tlor rite?

    ReplyDelete
  19. betul !
    semalam pergi wedding pon dpat bunga telur tapi dia ganti telur dengan jelly. huhuu

    ReplyDelete
  20. betul !
    semalam pergi wedding pon dpat bunga telur tapi dia ganti telur dengan jelly. huhuu

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. i always notice about it. kemanakah hilangnya telur sebagai memenuhi adat dan budaya perkahwinan? emm, maybe saving budgets or anything else relates to that..:'D

    ReplyDelete
  23. hahah.sy tak suka telor tp mmg kalau telur tak de mcm tak lengkap pula rasanya sbb dh jd budaya

    ReplyDelete
  24. ada jugak bg telur tp pada pulut semangat tu. biasanya utk tetamu2 'diraja'. hahaha... kenalan terdekat la.

    ReplyDelete
  25. oh.aku peminat telur. kalau dapat dari umah org kawen masuk kete terus kupas.makan.

    tu la skrg ni org byk bagi bahulu la. gula2.cawan porselin etc..

    ko kawen nanti bagi aku bunga telur tau.

    ReplyDelete
  26. telur mahal syg.kalau rebus pecah.rugi.hehehe

    ReplyDelete
  27. btol2..skarang da jarang dpt telur kecuali telur yang dekat bunga telur buat tepung tawar tu je..maybe sbb telur xtahan lama kot..

    ReplyDelete
  28. Nadh mana2 orang baik pn amek. melantak juga. hihihi. ;)

    ReplyDelete
  29. sbb ikot TREND kot..dan jugak sbb byk yg dibuang2 je(tmbh2 plak bdk2..suke buang2 je telor tu)





    luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  30. bagi akak, telur kat org kawin lagi best drp yg rebus sendiri...

    ReplyDelete