Monday, February 6, 2012

kaca mata baru

akhirnya dapat jugak tukar kaca mata..dengan duit tempahan yang korang tempah aku gunakan untuk membeli kaca mata lain..sudah hampir setahun lebih tidak tukar kaca mata..ambil yang murah janji ringan tak membebankan hidung...sebelum tukar aku suruh tuan tanah kedai kaca mata tu check kerabunan aku..sama ada naik atau tidak..kerabunan sebelah kiri turun 25 dan kanan kekal dengan rabun lama..kira ok la sebab silau takda..alhamdulilah...


**kalaulah boleh buang rabun macam tu sajakan seronok...=_="



40 comments:

  1. tukar pun sbb terpaksa. aritu kena smash time main badminton. terbelah tiga :)

    ReplyDelete
  2. lenkali buat macam kita, sekali buat, tiga pasang terus.. koh koh koh

    ReplyDelete
  3. buang rabun tak bole,tambah rabun ada la..

    ReplyDelete
  4. haha..saye penah gak ckp camtu..kalaulah boleh buang rabun ni.kan senang..tpi nak buat camner?hehe:D

    ReplyDelete
  5. wah.. jeles2.. camner boleh turun?? T^T

    ReplyDelete
  6. sayang, mana nak boleh buang rabun. kita lagi dashat naik rabun n silau terus. itulah kecik2 tak nak mkn carrot.

    ReplyDelete
  7. wahh alhmdulillah hasil berbisnes kan MIJ :)


    wahhh header laen lg! comel3!!!! :)






    luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  8. bestnya rabun turun, cik tikah punya rabun sealu je naik

    ReplyDelete
  9. kalau bleh buang rabun, akak pun nak juga cmttu...he he

    ReplyDelete
  10. rabun x boleh buang tp boleh kurg..makan benda2 yg ada vitamin A tp kena limitkn sbb klu berlebihan boleh keracunan..^^

    lee-kun pn tgh jaga mata tamaw bg kena pakai spek..wuuu.. TT^TT

    ReplyDelete
  11. teringin tak nak pakai spek dah,menyusahkan.uwuuwwuuuu T.T

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah dapat tukar baru, dapat juga kurangkan rabun..

    Samalah, ada tefikir jugak macam tu.. Tapi ada satu rawatan laser tu dapatkan rawat rabun 100% (tak ingat namanya). Kos dia paham2 je la kan..

    ReplyDelete
  13. kdg2 rabun ni disebabkan faktor genetik jugak kan ? betul tak ?..

    banyakkan makan carrot la.. semoga rabu tu dpt dikurangkan :)

    ReplyDelete
  14. ruginya jd org rabun..sy pun dah 3 thn tak tukar spek ni..huhuh

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah bub menurun :) . makan karet banyak2 . t mata bersinar2 . hehe

    ReplyDelete
  16. Waah.. Bisnes manyak untung.. Congratzz..

    ReplyDelete
  17. ya... fesyen bingkai ke, mahal murah ke.... x penting...

    yg penting betul2 selesa bila di pakai...
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  18. xpenah berkurang rabun ne... makin bertambah n mkin tebal cermin mata.. xbes tol tp memg sgt memerlukan cermin mata

    ReplyDelete
  19. baguslah dah ade yg baru..jangan lupekan yg lame..jage leklok yg baru..hehe..

    ReplyDelete
  20. cci pon tgh pikir nak buat spec ni... ^_^

    ReplyDelete
  21. mcm lbih krg je lama ngan baru..

    ReplyDelete
  22. apa yang penting selesa. kalau mahal tapi tak selesa tak guna jugak kan?

    ReplyDelete
  23. ololo..btmbh comel dgn kca mata bru kan..

    ReplyDelete
  24. lama juga tak tukar...hmmm..silau menyakitkan kadang2..


    *header baru..comel!!

    ReplyDelete
  25. *Kain sampin Usop yang kena tarik, masakan itu dipanggil nakal? ;P

    ReplyDelete
  26. guna spek lg nampak menawan...

    ReplyDelete
  27. Suka spek mata old school ;)

    By the way, boleh je kan nak hilangkan rabun? Tapi memerlukan amalan yang berdisiplin laa kan. Hee.


    Dulu ada sorang member cakap, kalau nak hilang rabun, amalkan baca Al-Quran, insya ALLAH rabun makin hilang ^^

    ReplyDelete
  28. sy nih rasa mcm rabun tpi malas nk pi check..hehe..tpi sy suka tgok org pkai spek...nmpk cntik...

    ReplyDelete
  29. waahhh..da ada cermin mata baru..merah lagi tu.. =)

    ReplyDelete
  30. Robin pakai spec...? errrrr...

    ReplyDelete
  31. jelessss tgk header comel dia:)
    eiii gerammmm~~

    ReplyDelete