Monday, June 25, 2012

Cincin






bukan menghitung hari tapi mood bertunang masih ada..masih belek-belek cincin sendiri**gedik namanya..XD..itulah cincin tunang dan risik..yang di sarungkan oleh bakal emak mertua..insyaALLAH..masa beliau nak sarung cincin risik siap aku tanya "cincin risik nak sarung sebelah mana??" jawap emak tunang "mana-mana pon boleh"..apa lagi tangan kiri yang aku beri untuk risik..tangan kanan untuk tunang..cukup sempurna keduanya aku memakai...dan itulah kali pertama kedua belah pihak keluarga bertemu...

teringat masa nak beli cincin risik..serius masa tu aku tidak tahu yang dia masuk kedai emas untuk membeli cincin risik..satu kejutan di beri sebab dia menyuruh memilih mana berkenan..susah jugak nak pilih mana yang berkenan..maklumla jari kecil sangat..bila dah pilih mana berkenan besar pula..pilih punya pilih akhirnya jumpa juga..^_^.. 

kedua cincin di beli dari kedai yang berbeza dan hari yang berbeza....yang aku kagum dengan dia...dia beli guna duit yang dia kumpul..sesetengah orang menggunakan duit gaji sedebuk mengeluarkan untuk membelinya...aku tahu pon sebab masa dia bayar cincin tunang menggunakan duit rm10 yang di ikat kemas mengunakan getah..sampaikan penjual itu tanya "lu peniaga ka banyak wang merah..ada ong"..ahahah..saiz cincin aku 9 manakala si dia saiz 24..fuh..fuh..sangat berbeza..


kata orang dah jadi tunang orang ni macam-macam kena hadapi..aku harap hubungan aku dengan dia baik-baik...kalau boleh majlis kawin nak sederhana seperti majlis tunang aku juga..insyaALLAH..


**kalau ikutkan aku nak cerita satu persatu persediaan majlis tunang aku walaupon ambil masa dua minggu untuk membuat persiapan..tapi cukup sempurna..alhamdulilah..




39 comments:

  1. Tahniah~semoga dlm tempoh bertunang nie..sabar menghadapi dugaan yg mendatang yea..:) salam perkenalan...

    ReplyDelete
  2. Tahniah skali lg MIJ ! indahnye dah bertunang.. tumpang seronok tgk kwn2 yg dah bertunang.. seronok di hari bahagia kawan2 ^_____^





    Luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  3. lupe pulak nk ckp :


    Header makin ohsem !!!


    err tapi kan.. cik ana mcm loading agak lame utk tunggu fullpage kuar.. nape ea? mungkin kartun2 yg ade makin comel2 agaknye..hehe




    Luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  4. azzah pun sama,masa risik dan bertunang sama hari sbb duduk jauh2..

    ReplyDelete
  5. eh, ingatkan nak tunjuk cincin kawen dah tadi :P

    ReplyDelete
  6. eh, ingatkan nak tunjuk cincin kawen dah tadi :P

    ReplyDelete
  7. sama lak kite.
    smpai skrg msh belek cincin tunang. even dah nk dkt sbln

    ReplyDelete
  8. tahniah..suka doodle dlm ni..cute..

    ReplyDelete
  9. Adoiii...napa la cite pasal duit rm10 tu...hahaha malu i tau..

    LOVE U SYG...

    ReplyDelete
  10. Adoiii...napa la cite pasal duit rm10 tu...hahaha malu i tau..

    LOVE U SYG...

    ReplyDelete
  11. Bila dah bertunang header pun lain dah ye.. doodle kenyit-kenyit pulak dah cute:)

    ReplyDelete
  12. tahniah...cantik cicin tu. the header is so lovely.

    ReplyDelete
  13. hehe comel je awak ni. tahniah sayangss.

    ReplyDelete
  14. lawo cincin.. sekarang emas tengah murah, lebih baik gie beli cincin sekarang.. koh koh koh

    ReplyDelete
  15. cantik cincin tu. semoga aaa berbahagia ye

    ReplyDelete
  16. ehem..ehem...hobi terbaru suke belek cincin skang ni ^-^

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah :) sederhana tapi berkat itu yg pntg :)

    ReplyDelete
  18. wahhh...comel la cincin tu..cantik^^

    ReplyDelete
  19. suka bunga yg ada lolipop tuh ^^

    ReplyDelete
  20. tahniah!!u're looking sweet..

    ReplyDelete
  21. pc kat ofis je yg LEMbap agaknye.
    ni online kat umah, ok je page ni
    loading.. bedesup peginye..hehe






    Luv,
    cik ana ^____^

    ReplyDelete
  22. Orang kata, dalam tempoh bertunang, banyak dugaannya. Moga sabar dan tabah. Saya doakan pertunangan kalian diakhiri dengan perkahwinan yang indah =)

    ReplyDelete
  23. Orang kata, dalam tempoh bertunang, banyak dugaannya. Moga sabar dan tabah. Saya doakan pertunangan kalian diakhiri dengan perkahwinan yang indah =)

    ReplyDelete
  24. cincin akak yg berbatu tu sama la mcm yg ada kat kedai emas tmpat sy keje tu.. hehe nnt kalau nak kawen meh la beli emas kat kedai kite.. nnt kite bg diskaun.. kalau nak beli dinar pun ada. boleh buat mas kawen

    ReplyDelete
  25. tahniah... cantik ah cincin tu... huhuhuhu

    ReplyDelete
  26. wooow :O syg abg da tunang la :) tahniah tira!! semoga ikatan kekal hingga ke hari pernikahan ye.Amin..jaga hubungan baik2.

    ReplyDelete
  27. amboi si darah manis ni.. hehe

    ReplyDelete
  28. uuu sronok kan.. bahagia jer rasa... kawen jmput tau.. insyallah datang... btw blog kena hack.. private jap n url link pun da tukar..

    ReplyDelete
  29. wah..tahniah MJ!
    cantik cincin :D
    xsabar nak tggu hapdet ttg ari kawen pulak..wiee :p
    diela doakan yang baik2 untuk hubungan korang <3

    ReplyDelete
  30. eeei, korang sangat comel! Semoga sampai ke anak cucu dan akhir hayat! Amin.


    Syaz first time datang sini! sukaa blog ni!

    ReplyDelete
  31. wewwiiittt hehe
    cik scya saiz brape nta agknye -_-''

    ReplyDelete
  32. Terima kasih atas nasihat kalian semua...
    INSYAALLAH hubungan kami akan kekal selamanya...
    Nanti majlis kami jangan lupa datang tau..

    LOVE U MY DEAR...

    ReplyDelete
  33. cincin yang menjadi tanda..bakal ada lagi satu cincin ye tyra..^__^

    ReplyDelete
  34. *berangan aku di tempat kauorang.. ;)


    Semoga kaourang terus bahagia insyaAllah.

    ReplyDelete