Monday, October 29, 2012

Apam mekar

beria-ria ikut resepi di internet..sebiji-sebiji aku ikut resepi orang itu..sediakan apa yang patut di buat untuk membuat apam mekar...dengan kata lain apam senyum...ya...resepi beliau membuatkan apam mekar menjadi bantat...serius aku marah bila bukak penutup kukus tengok apam aku jadi bantat....bayangkan sedaya upaya memutar sampai lenguh ketiak aku..sekali keras..boleh baling di dinding lantun semula..yaaaa.....resepi kau penipu!!!...
ambil telepon lalu ibu tolong tanyakan resepi kepada makcik..merangkap adik ibu...dialah masterchef aku...dia cakap pukul sampai gebu...ya..aku dah pon pukul sampai naik gebu ketiak aku...akhirnya berkat kesabaran..jadi jugak apam mekar..alhamdulilah..senyum mak mertua tengok...eceh..

39 comments:

  1. sedap nyaa ,
    tngok apam tu .
    dah lama tak mkan :\

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. apammm.pebret semua orangkan..meleleh tak??XD

      Delete
  3. aceh, ayat last sekali tu paling dasyat..hehehe ;) nak belajar jugak la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mari belajar..mak mertua mesti suka punya..eceh..XD

      Delete
  4. eh ! eh ! sedapnya . akak buat kuih kegemaran saya . bak sikit

    ReplyDelete
  5. dulu apam polkadots sekarang apam mekar pulak....mesti sedap..nyum-nyum

    ReplyDelete
  6. letak kelapa parut msti lg sedap..

    ReplyDelete
  7. tak berapa minat makan apam. tapi nampak sedap. pandai bakal isteri orang ni buat ye. hehehe

    ReplyDelete
  8. tergelak baca entry ni. gebu ketiak ye. hahahaha. :P

    ReplyDelete
  9. sedapnyaaaa.. nampak comel :D
    nak kena buat juga kuih ni-kasi ketiak gebu mcm mij. haha

    ReplyDelete
  10. wahh..apam2..comel2 belaka..hehe..

    nak satu..xD

    ReplyDelete
  11. mueheh... apam da jd senyum...^_^ nyummmm.. elok sekeh jerk org yg bg resepi tu.. :P

    ReplyDelete
  12. oishiii... sedap tak tu... ada filling tak??? ceh ceh sebelum bagi mak mertua bak mai saya rasa dulu...

    ReplyDelete
  13. SEDAPNYA. my favourite tu . post sikit ;D

    ReplyDelete
  14. Nieyl pun mase anak dara dlu suke la buat..skrg nie dah lame gler x buat..rasa nyer klu buat kali nie...mmg baling dinding retak dinding tu seribu..hahaha~

    ReplyDelete
  15. nyam nyam nyam.. apa rasanya?.. rasa Apam?.. koh koh koh

    ReplyDelete
  16. eh tp sy suke tau apam separa bantat dr apam gebu..sb, apam gebu cair dimulut dan terlekat dilelangit. haha. kan kan. lainkali klo terbuat bantat meh kirim kt saya XDD.

    ReplyDelete
  17. kay pun guna resepi kat tenet..tapi jadik..hehe..kteorg panggil apam sengeh :-)

    ReplyDelete
  18. rasa dia sama ea? biasa mkn yg kaler putih jerr...

    ReplyDelete
  19. Hehe baru tau nama dia apam mekar.. Biasa panggil apam comel je, habis kunyah terus mengomel.. ;D


    Kesian orang yang berniat baik kongsi resepi tu tak pasal² digelar penipu.. huhu

    ReplyDelete
  20. percubaan yang bagos dah tu .. rupa tolak tepi yg penting rasa .. hehe

    ReplyDelete
  21. lee failed tahap gaban r kalau bab masak2 benda2 camni..huuu.

    tlg send kot emel skit, nak rasa.. XP

    ReplyDelete
  22. Usaha tangga kejayaan, hoyeeehh! =)

    ReplyDelete
  23. woahhh! mekar betol tu. meh pos sini sikit! haha
    *resepi resipi*

    ReplyDelete
  24. waaa..nak try wat gak lah..hri tuh raihan buat apam polka kukus. ^^

    ReplyDelete
  25. Kite suka makan apam ni. Selalu nenek yg buatkan. Nak buat sendiri tak reti.

    ReplyDelete
  26. Apa lagi.... bila dah mekar cam ni memang ngap le...he...he..

    ReplyDelete
  27. cantik2nyeee doodle kat sniii.. sungguhhh!

    ReplyDelete
  28. Kenapa header baru tu comel sangat??? *serius jeles* ;D

    ReplyDelete
  29. Apam ni memang sedap...kalau jadi esok nak buat untuk anak-anak...

    ReplyDelete