Wednesday, October 24, 2012

sabar dalam marah


kata orang nak menapak dalam dunia perniagaan kita kena menempuh segala dugaan yang mendatang..tapi aku tak pasti aku boleh bersabar atau tidak.yang pasti pelanggan yang di hormati dan di sanjungi membuatkan tahap kesabaran aku membuak..tapi aku pasrah dan buat saja segalanya..yaaa..aku orang yang sabar dalam marah...kalaulah aku boleh melepaskan kemarah itu...tapi aku hanya mampu berkata sahaja..=_="


**aku benci istilah "customer always right"..heh..what theeeeeeeee  =_=

18 comments:

  1. setuju..even buat tempahan..selalu ckp customer always right...rase mcm nak sepak je muke orang yg ckp tuu

    ReplyDelete
  2. huuhuh..gerun baca kak ;) pape pun, sabarlah... ;)

    ReplyDelete
  3. sesunggunya Allah bersama orang yang sabar ;) al anfal :46

    ReplyDelete
  4. customer is not always right..saya pon selalu kena mcm tirah..mmg xkan amik dah tempahan org mcm tu

    ^__^ sabar tau

    ReplyDelete
  5. btl tue..sy pn xska that word..hehe

    ReplyDelete
  6. serius sama la apa yg tyra tengah rasa tu... tak suka amik customer bawah umooooo... reject awal2

    ReplyDelete
  7. tapi, tak semua customer tu betul. hukhuk


    sabar ada hadnya kan. :)

    ReplyDelete
  8. prinsip saya dalam terima tempahan lukis, 'customer is NOT always right.'

    sebab tu saya dah bagitahu awal2 dalam syarat tempahan,

    'I will not entertain fussy customer (yang tak kena tempat)'. duit hangus atau buat penambahan caj berganda. perubahan ketara nak ubah itu ini memang saya tak boleh terima. dari design A nak ubah kepada Z. tak ke haru tu.

    ada sesetengah ingat kita buat ni macam goreng telur padahal hakikatnya macam rebus tulang 1 jam.

    ReplyDelete
  9. customer isnt necessarily always right

    ReplyDelete
  10. meh sy share 1 tips, dlm dunia ni, (yg bkaitan dgn art terutamanya).. kita kena buat kerana minat/tggungjwb..bkn krn duit smata =) bila kita minat, orang baling telur tembelang pun, kita tak akan terasa. =) wehee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul....baru rasa kepuasan...fi tak pernah rasa lagi kot marah cmtu...sbb tak reti camana nak buat khidmat tempahan...aduyaiii

      Delete
  11. haihh.. cumel2 ler kartun awak nih

    ReplyDelete
  12. KITE KEDAI RUNCIT .. PUNYE LA .. CUSTEMER ASYIK NAK MINTAK KURANG JE .. KALO STAKAT 10 SEN N 20 SEN TU OK LA LG .. NI 90 SEN MINTAK POTONG .. HARGE RUNCIT BUKAN UNTUNG BYAK GAK .. HADOI .. HEHE .. SABAR K KAQ .. T KITE WAT ISTILAH .. PENIAGA OLWEYS RIGHT KEWH .. HEHE

    ReplyDelete
  13. Akak pernah terkena dear.. sbb tu akak kena pikir sejuta kali samada nak buka tempahan ataupun tak. Tercabar gak kesabaran kalau tekena customer yang superrrrrr fussy. Alaaaahaii.. dunia perniagaan ni memang teramatlah mencabar. Hu hu hu..

    ReplyDelete
  14. sebbbbbbbbaaaabbbb itulah den tak pernah ambik tempahan.. sobab den nie always right... wakakakakaaka...


    Oleh kerana buat kerana minat, ada yang den buat tak kena bayar pon.. so depa tak leh nak komplen banyak..koh koh koh.. tapi jarang laa nak dapek den murah hati macam tue.. koh koh koh

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah aku masih boleh bersabar dengan kerenah orang yang menempah sticker.. ;)


    Aku ingat lagi kena marah masa jadi cashier part time dekat Jusco, lepas kena marah dengan toai chashier dia akan cakap "customer always right" heh. Sabar je lah.

    ReplyDelete