Tuesday, March 5, 2013

Emosi

1 bulan dari sekarang sambil mengira hari untuk bergelar isteri..tapi emosi kemarahan semakin membuak..yang jadi mangsa adalah si dia..cakap sikit aku pasti akan menekan-nekan dan potong cakap beliau..adeh..tiada langsung ciri-ciri isteri solehah...**harap dia tidak kata begitu...risau di buatnya..yang kasihan beliau hanya bagi cadangan..tapi aku menolak mentah-mentah cadangan beliau..serius aku tidak dapat menerima cadangan beliau..kenapa??**ketuk kepala sendiri
shaitonnnn nyah kau..aku nak kawin oiii..semalam dengar ceramah yang di rakam oleh ibu tajuknya mencari jodoh di tv9...kata ustaz..kalau boleh biarlah bersuap-suap walaupon sudah bertahun-tahun kahwin..jangan hanya bersuap suami dan isteri masa di meja pengantin sahaja..katanya manisnya berkahwin..senyum dengan suami isteri dapat pahala..peluk suami isteri dapat pahala..duduk atas motor rapat-rapat dapat pahala..**okeh..itu soo sweet..
teringat dulu masa belajar di kelantan..kata ustaz "kemain korang pegang tangan eh..cuba kalau ustaz pegang tangan bini ustaz depan kamu dan lalu depan asrama kamu..mesti kamu cakap buang tebiat ustaz ni..habis tu kamu dah habis tebiat??"...wahahahaha..pekara benar!


**kad sudah di pos fasa pertama..fasa ke dua mungkin hari ini..tak mampu nak undang semua pembaca blog..maaf..maaf..doa semoga di permudahkan..

22 comments:

  1. masa nk dirikan masjid ni la syaitan sedaya menghasut.kena lawan.

    ReplyDelete
  2. DARAH MANIS NI,SABAR TAU :D

    ReplyDelete
  3. Itulah penangan nak dekat2 kawin...hihihi...

    ReplyDelete
  4. muehehe.. setuju sangat..sngat.. ^_^ semoga semua dipermudahkan segala urusan..

    ReplyDelete
  5. Sabar ye..
    time ni bapak2 syaitan banyak yang datang ....
    itu yang jadi macam2 pergolakkan emosi.
    tapi bila saya ingat semua tu dari Syatai, cekalkan hati, sabar.

    Semua itu lumrah, kita nak dirikan masjid,
    dia nak runtuhkan masjid..

    Kuatkan semangat ye!!!
    Saya doa dari jauh...

    Lepas dah ijab kabul nanti, maka akan lega segala rasa. =)

    ReplyDelete
  6. bykkn brsabar..syaitan kn xsuka umat Islam mmbina masjid..dia akn brusaha sedaya upaya utk halang..

    ReplyDelete
  7. bykkan bersabar awk... sama lah sy...emosi tergnggu...huhuhu...

    ReplyDelete
  8. bykkan bersabar. InsyaAllah dipermudahkan. Qaseh dulu pun pernah melalui saat cm gini. Alhamdulillah, semuanya berakhir dengan seribu kemanisan.

    qaseh doakan semuanya berjalan dgn lancar. Amin

    ReplyDelete
  9. dugaan sebelum kawen.. dugaan selepas kawen lain plak.. sabar bnyak2 sb nak sesuaikan diri memg amik masa..

    ReplyDelete
  10. kesiannya... tak baik.. kah kah kah.. dia bagi cadangan jerrrr... koh koh koh

    ReplyDelete
  11. dengar jugak yang ustaz kazim elias tu..best kan... elok benor kahwin cepat-cepat..senang dapat pahala ^-~

    jangan tension-tension tira..bawak bertenang... masa dah nak dekat ni.. macam-macam syaiton hasut kita... kena banyak bersabar dan kuat... jangan bagi emosi banyak mempengaruhi diri... nanti terlebih tertekan di hari bahagia..

    xmo la pengantin muka ketat hari tu... hehehe

    ReplyDelete
  12. banyakkan tido.. sekurang2nya 23 jam sehari.. baru tak marah2... haha
    tengh tunggu en posmen dtng bawak kad jemputan

    ReplyDelete
  13. wah x sbr tgu mjls perkahwinan sis,smga sgla urusan dipermudahkan Allah SWT amin ^^

    #ofcemate pulak hjg bln ni kawin..makin dkt harinya makin klm kabut dia kt ofce buat itu ini semua x kena.blm lg dgn tunangnya merajuk bagai,akk yg tgk lak tension he3....

    ReplyDelete
  14. betul tu MIJ. sepanjang pertunangan ni ada je macam2 masalah. remeh2 pulak tu. dugaan betul. alhamdulillah saya dan tunang bincang elok2 sebab kitorang dah sedia awal2 bila menempuh alam pertunangan dan ke alam perkahwinan ni.

    ReplyDelete
  15. Tahniah kak.. Semoga hubungan akak dan bakal suami akak kekal sampai ke syurga. insyaAllah. Btw, Aida xtahu dapat p ke tak kenduri akak. :(

    ReplyDelete
  16. Biasa la tu. Bila da dekat tarikh kahwin, makin stress, makin gemuruh, semua serba tak kena. Mohon pertolongan Allah, moga semua berjalan lancar. Tahniah Tira. Akhirnya, bakal menjadi puan =)

    ReplyDelete
  17. kad dah dpt smlm. ^0^b..abah ngn umi sy ckp cantik kad awak..ngahaa..awk guna font apa share skit :D.(typo itu hampir mengaburi mata) Insyallah kami dtg. takmo hemo2 eyh. XD

    ReplyDelete
  18. kiutnyeee kad jemputan!!..

    insyAllah, semoga semuanya berjalan dgn lancar.. =)

    ReplyDelete
  19. pengalaman yang same pasti akan dilalui juga..nasiblah si dia sentiasa sabar dan paham ye.

    ReplyDelete