Tuesday, November 5, 2013

Macam bawang je

orang perempuan ni kalau satu hari tak sedih tak meleleh air mata memang tak sah..tambah-tambah lagi kalau tengok drama sedih..over sangat...beria-ria..oh itu memang aku...hehehe..orang perempuan suka cuci mata..baru macam comel je..macam cantik je...macam gedik je..ahahahaha...aku hampir setiap hari meleleh air mata..akibat sentap dengan suami..eh..bukan..sentap dengan bawang..ahahahaha..tak pasti kenapa setiap kali mengupas bawang mesti pedih..sejak jadi isteri ni memang rutin harian memasak..jadi rutin jugak meleleh air mata..pernah sekali tu masa di kenduri kahwin rakan..makcik sebelah yang mengupas bawang..aku yang potong nenas terlebih nangis..makcik tu releks aja..satu titik air mata tak keluar..apakah??

**kata orang kalau air mata meleleh masa mengupas bawang itu tanda banyak angin..ohhh..patut laa naik angin je..huhuhu...

20 comments:

  1. Ada jugak yg cakap kalo cepat kuar air mata, means cepat jealous. Ops! :P

    Hye bebeh...lama x jenguk ur blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak..mcm betul je..mcm betul je..ahahaha

      Delete
  2. ooh..yeker..?sy selalu pedih mate bile kupas bwang..huhuhu...

    ReplyDelete
  3. haha. kan. sy pown slalu kalo kupas bawang mesti pedih. huhu

    ReplyDelete
  4. ORG CAKAP JE TU, KALAU PETUA ORG TUA TAK KASI PEDIH MATA RENDAM BAWANG DULU DALAM AIR..LEPAS TU CUCUK SEBIJI BAWANG HUJUNG PISAU..HUHU.. SY PUN BRU TAHU HAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. pernah gak dengar petua tu..tp tetap pedih.. =(

      Delete
    2. Haaa.. akak baru je nak bagitau petua tu. Tak sangka lak Dysha dah gitau ehehe..
      Macam cengeng je.. macam congek je ekekeke :p

      Delete
  5. org ckp kalau nangis masa potong bawang, org tu ada resdung. huhu

    ReplyDelete
  6. Tira.. assalamua'laykum..
    hehe..samalaaa..mata pedih yg amat2 sampai rasa eii geramnyaaa.. hehehe
    So kena ikut la petua semua yang cakap ni hehe

    ReplyDelete
  7. Eka plak kalau bawang besar tu takde lak kluo air mata, tapi kalu bawang kecik, haaa memang berjejer air mata.

    makcik yg kopek bawang tu, ada tak dia cocok bawang kt ujung piso dia? Tu pasal dia tak nanges kot. Petua. Hehehe

    ReplyDelete
  8. pakai contact lens masa kupas. x pedih

    ReplyDelete
    Replies
    1. serius ke??ahahaha..masalah sy pakai speak x jalan gak

      Delete
    2. pakai spek kan, kelilingnya belubang..udara masuk. kalau pakai lens, melekap terus ke anak mata. yg punca menangis tu, terkena pada anak mata sebenarnya. haa logik gak tu. XD boleh cuba.

      Delete
  9. sama laa ngn dil..dulu kecik2 mama surh kupas bawang, siap pakai goggles..hahha..

    ReplyDelete
  10. hihi~nampak nyer pas nie klu nak kupas bawang kena pakai helmet lah yea...hihihi~ :)

    ReplyDelete
  11. tak pernah pulak menangis sebab bawang . haha .. *kupas bawang pun tak pernah -_-

    ReplyDelete
  12. biasalah perempuan emo dan sensitip gitu..hee..rasanya kena bergantung pd bawang tu..kalau getah bawang tu banyak,banyaklah titisan air mate..paling benci kupas bawang sbb confirm akan menangis punye..sobs sobs...gune petua pun xjln

    ReplyDelete
  13. tapi penah dulu time kecik2 menangis kupas bwg..sbb pisau da terkene kat jari..adeh!!! hehe

    ReplyDelete
  14. ooo..banyak angin ek..samalah dgn mun..org lain yg kupas..mun yg terover pedih..

    ReplyDelete