Thursday, May 15, 2014

Pantas Masa berlalu

makin hari makin suram blog aku..bukan apa aku selalu update di blog lagi satu..jadi blog sini dah jadi hutan..tapi masih ada lagi komen-komen korang yang masih di sisi..alhamdulilah.. 
Alhamdulilah..kandungan aku sudah pon mencecah 6 bulan lebih..lagi 2 minggu 7 bulan..pantas bukan??aku jugak turut merasakan kepantasan itu..kalau dulu dari morning sickness muntah-muntah,tak boleh bau orang tumis..sekarang dah boleh masak semula untuk suami..dah boleh buat kerja rumah seperti biasa..kalau tak asyik nak tidur aja..alhamdulilah semakin hari semakin sihat..cumanya kesan dari jatuh ritu aku tak boleh nak pikul perut aku yang semakin hari semakin besar.. =(..kesan jatuh itu jugak aku jalan terhenjut-henjut sebab nak bawak perut..nak bangun dari katil dari duduk kena perlahan-lahan..begitu jugak kalau nk rukuk nak sujud semua dalam keadaan perlahan-lahan..
sikit pon aku tak pernah merunggut..mungkin apa yang berlaku ada hikmahnyakan?fikir positif walaupon dari sudut hati aku dah mulai meraung menahan kesakitan itu..serius seronok sebenarnya bakal menjadi ibu..walaupon ada pahit manis..alhamdulilah..jantina baby sudah pon di ketahui..barang baby pon sudah di beli sedikit demi sedikit..sekarang ini aku hanya berdoa supaya baby keluar tepat pada waktunya..insyaALLAH..mama akan kuat untuk awak sayang.. =)

berat setiap bulan naik 3g sekarang ini..nurse sudah mulai bebel..nak buat macam mana..baby nak makan..jadi mama dia pon makankan untuk baby.. =P..aku sudah tak kisah pasal berat badan aku..lepas bersalin baru fikir langkah untuk kurus semula..sekarang masanya untuk makan sepuas hati..
masa ni baru 5 bulan lebih

6 comments:

  1. hehe.. makan je kalau baby suruh mama dia makan byk2.

    smoga dipermudahkan sgla urusan akak =')

    ReplyDelete
  2. memang cepat masa berlalu..take care mommy and baby

    ReplyDelete
  3. Hahaha... oloo akak kurus tinggi bukan nampak sangat pon kalau dah makan banyak. jaga diri leklok kak :)

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah...semoga segalanyer selamat dan di permudahkan...

    ReplyDelete