Sunday, February 6, 2011

budak sekarang VS budak dulu


budak sekarang dengan budak dulu sama je..tapi bijak lagi budak sekarang..tengok laa bila dapat keputusan exam..contoh PMR-8A sekali diorg balun...amik kau...aku dulu kalau tanya 8A tu boleh kira dengan kaki berapa orang je yang dapat..budak sekarang...hampir separuh pelajar dapat 8A...bijak..bijak...

masa aku dulu..mana reti menjawap...kalau ibu aku bebel2 aku buat dek je la..dengar je..budak sekarang...pandai menjawap..tapi diorg bukan jawap menda tak elok..tapi jawapan yang diorg nak jawap tu kadang2 terlebih advance pulak..bijak..bijak...aku teringat adk sepupu aku...

sepupu aku : mama..mama...APO tu apa??*apo dalam n9 adalah apa..
makcik aku : apo tu dalam bahasa china nenek*saja nak kenakan anak dia...
sepupu aku : mama..bukan apo tu apa ke??
makcik aku : hahahah *gelak tak ingat...(bijak..bijak)

kitaorang memang mengunakan bahasa n9 walaupon nenek dah berpuluh tahun menetap di kuala lumpur..

7 comments:

  1. hahahaha mmg len sgt budak2 zaman skrg ni syg...

    adik cha yg br darjah 2 pon tu..
    kemain mulut die..
    dorg tak sama mcm kita dulu..

    dunia makin berubah.. huhuhu

    chill yar...

    ReplyDelete
  2. dear..ank sedara ain..
    baru 5 thn tp kalo
    bcakap cm org dah beso..

    bdk2 skang mmg bijak2
    tak dpt dnafikn g

    ReplyDelete
  3. Ko dah baca kan kenapa adik aku boleh dpt 8A?
    Hahaha..
    Zaman dia lain dan zaman aku lain even sama2 di zaman moden..
    Ngee.. :)
    Tapi kemodenan di zaman aku masih tidak meluas..

    ReplyDelete
  4. zaman berubah...budk2 cepat belajar....

    ReplyDelete
  5. my sis dengan abg ipar kalau gurau2 ke ape, anak dorang yg umur 5 tahun akan cakap: umi dengan ayah cinta!
    lagi 1: umi dengan ayah jgn cinta tau, nanti dpt pggan mgkuk (orang kawin kn dpt pggan mgkuk)

    kita dulu x de terpikir pn mende ni

    ReplyDelete
  6. Hemmmm...kadang-kadang geram jugak bila tengok budak2 sekarang ni slumber je tengking mak bapak depa...
    Dasyatttt.......

    ReplyDelete
  7. lain sungguh budak zaman dlu dgn skrg. skrg lagi dasyat. hehe

    ReplyDelete