Thursday, July 21, 2011

kembar


kembar...apa yang korang tahu tentang kembar..mesti la berkongsi tarikh lahir yang sama..cuma masa yang berbeza..ada yang kembar seirias tapi sama jantina...ada yang kembar tidak seiras tapi sama jantina..ada kembar lain jantina..macam-macam la..semua ada dalam keturunan aku...paling dekat dengan keturunanku adalah abah aku sendiri..dia mempunyai kembar..abah aku adalah adik..nama abah AZNAN HASHIM..nama kembar abah AZLI HASHIM..masa aku kecil aku tak penah faham apa itu kembar..mungkin sejak di lahirkan aku sudah tahu abah aku ada kembar dia..jadi bila dah besar ni aku cakap yang abah aku kembar diorang pasti akan cakap "Wah..Abah ko kembar yaa" seperti seronok bunyinya...diorang cakap pasti aku atau adik beradik aku ada anak kembar..itu semua bergantung pada rezeki..memang la seronok dapat kembar..tapi nak jaga ingat semudah yang di katakan??kalau nak menyusu..sorang menyusu..lagi sorang pon nak menyusu...beli peralatan, pakain dan lain-lain pasti kena beli dua pasang...banyak modal nak kena keluar..memang tidak di nafikan abah dengan kembarnya memang tidak dapat di pisahkan..beliau kerja itu kembar beliau kerja itu..muka pon boleh di bezakan lagi bagi yang biasa melihat diorang...bagi yang tidak biasa pasti salah orang...bila tanya nenek anak yang paling susah jaga adalah yang kembar ni..heeee

abah pernah cerita yang cikgu beliau pernah tersalah orang...

cikgu : aznan pergi ke kelas kamu..jangan main-mainkan saya ya...


azli(kembar abah) : cikgu aznan di sebelah kelas..saya azli..


*dengan tidak puas hati beliau pergi ke sebelah dan melihat memang ada aznan di sebelah..cikgu **blur..



sempena hari lahir abah yang ke-49 hari ini...kakak nak ucapkan semoga abah sihat selalu..moga di panjangkan umur ye..kakak sayang abah sangat-sangat...




cerita lain:


kalau sesiapa perasan aku dah tukar templet + header..semua hasil dari ayeemayam...sesiapa nak tempah header boleh ke blog beliau...aku menang contest yang di anjurkan boleh cik nadiafarahida..terima kasih memilih aku...suka sangat...


**promosi TRIPLE A SHOP masih berjalan seperti biasa...sila tekan SINI.




26 comments:

  1. eh abah ika pun umo 49 thun ni hehe..ika pun ade adik kembar,dua2 pmpuan dan muka sama..kadang2 xdpt beza last2 tersalah pnggil nama huhu..ape pun ika nk ucapkan selamat hari lahir kpd abh awak.semoga pjg umo murah rezeki. Ameen :)

    ReplyDelete
  2. hepi besday abah!

    ecece~~haha~~

    ReplyDelete
  3. Syok juga kalau ada anak kembar... Tapi betul laa cakap..Masa kecik.. memang tension juga jaga karenah mereka..Bayangkan ada orang ada anak kembar 4

    ReplyDelete
  4. Selamat HAri Lahir tuk Abah & pakcik kamu.. :)

    berkenan tgk header tu..smart...nk try usha la ayeem tu... mana tau leh buatkan header tuk sy pula.. :)

    ReplyDelete
  5. teringin nk ank kembar..
    ngee

    ReplyDelete
  6. selamat hari jadi kp ur abah.
    n header tu memang cun!

    ReplyDelete
  7. bukan awak ada kembar jugak ke ? -.-'
    hee . comel header . =)

    ReplyDelete
  8. orang ada anak kembar ni mesti susah nak jaga kan..sangat2 mencabar..

    ReplyDelete
  9. selamat hari lahir abah....;-)

    sama la..ila pun suka lau dapat anak kembar...heheh

    ReplyDelete
  10. ada anak kembar mcm impian rahsia semua org..heeheh

    ReplyDelete
  11. best kan ada kembar..sy suka tgk kembar2 ni..rasa mcm comell sgt hihi



    psstt..lawa lah wajah baru blog ni..sy suka hasil tgn si ayamayeem tu..

    ReplyDelete
  12. slmt hr lahir untk abah (:
    nnti kalau kawin nk anak kembar jg lh *wink *

    ReplyDelete
  13. babe, selamat hari lahir utk abah u! semoga pnjang umur! bestlah kembar. dlm family or sedara i, takde yg kembar pun.

    ReplyDelete
  14. ada adik kembar. laki pempuan. sikap memang jauh berbeza. masa kecik2 sampai lah sekarang asyik nak gaduh ajer. gaduh2 sayang..

    *header baru nampak mantops!

    *happy birthday utk abah u k..

    ReplyDelete
  15. mak aii. header cantik gila! flash la. haha. rasa nak tempah jugak nanti =p

    best la kalau dapat anak kembar. saya ada sepupu kembar. hehe harap la bleh dapat anak kembar nanti XD

    ReplyDelete
  16. bestnye lau de kembar. hihi. anyway lawo layour baru ni. ^^

    ReplyDelete
  17. ar ar..
    adik beradik ayah aku ada juga kembar
    aku teringin nak dapat anak kembar nanti walau orang kata susah jaga
    hohohoho

    ReplyDelete
  18. header baru simple and nice...terbaik...

    * spec tuh papa mifz beli kat kodai sendiri..:)

    ReplyDelete
  19. adik kite kembar. abang kite dapat anak kembar jgk. hehe :D
    http://salwaismail.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. seronok tgk ada anak kembar ni..lg2 yg sepasang lelaki perempuan..wah cumel2..hehe..tp btol,ssh jgk,sbb pnjagaan kos 2kli ganda,hee..

    ReplyDelete
  21. ada adik sepupu kembar. suka tengok keletah mereka =)

    btw, template dan header yg comel!

    ReplyDelete
  22. wah .. kembar tuh .. uhuhu

    saya ada kenalan yg ada kembar, tp tak selalu bersama .. diceritakan, dia dan kembar ye, tidak bersekolah sama, sampai masuk ke universiti ..

    tp sekarang master di tempat yang sama .. tp masih tak selalu bersama ..

    masing2 dgn taste sendiri dan perangai sendiri ..

    ReplyDelete
  23. thn lps abg ada knl dgn sorg awek ni.kembar la..dua2 cun,mke sama je.


    ada la 1 kli abg ajk dia minum2.ptt la lain mcm je.rupanya dia htr adik dia srh date dgn abg.sbb dia ada cls.

    nk jaga hati pny psl,sggup htr adik. =='

    terjatuh hti plk dgn adik dia. ;P

    ReplyDelete