Sunday, August 7, 2011

nafsu

pantang saja pergi ke bazar mata berkeliaran melihat juadah untuk berbuka...kalau boleh semua yang di jual ingin di beli...nampak agar-agar pandan nak beli..nampak kuih karipap nak beli..nampak murtabak nak beli...walhal kalau hari biasa pandang pon tak nak...boleh dikatakan semua kat bazar mahu di borong...bila sudah buka minum segelas cawan besar dua tiga kali teguk dah kenyang...nafsu semata-mata... itu cerita zaman aku kebudak-budakan.sekarang ni kalau ibu tidak masak dan menyuruhaku pergi ke bazar..aku hanya beli tepung pelita dan dua jenis lauk..cukup!!kuih muih memang nampak sedap di mata bila sudah berbuka pandang pon tidak apa ntah lagi ingin memakannya...tambah-tambah sekarang ni kalau beli-membeli pakai duit hasil titik peluh sendiri perlulah berjimat cermat..maklumlah...orang yang berniaga di bazar tu semua pakat-pakat nak cari duit raya..tiba-tiba naik mendadak harga...rasanya tidaklah seberapa...memang tidak puas hati kadang-kadang tu..tahulah berpuasa..tapi kan nak di jual sampai sebulan..kalau makan sekali sudah rasa tidak sedap..besok lusa tulat sapa nak beli lagi???

cerita lain :-

doodle telah pon di balas..


yang ini dari cik istana cinta


yang ini dari cik cello

**cik mell dah siapkan doodle dia..tapi di sebabkan aku tidak bawak hardisk pink aku...jadi aku tidak dapat upload doodle tuk cik mell..di harap cik mell menunggu ya.."insyaALLAH besok saya serahkan doodle kat awok dan besok saya amik doodle yang awok dah siapkan..."

**kalau perasan semua doodle yang di beri merah+jambu..hee..terima kasih

**nanti kalau ada kelampangan aku buat doodle free sesiapa boleh amik...sebab dah ramai aku dengar si pembuat doole marah sbb doodle diorang di curi sewenag-wenang je..aku tak kisah pon nak amik..tapi itukan bukan hak milik korang...jadi kalau nak amik minta izin..aku jenis tak kisah..

p/s :-jangan amik doodle trade ok-


cerita selalu :

**promosi TRIPLE A SHOP masih berjalan seperti biasa...sila tekan SINI.







25 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Aku puasa pertama hari tu je pegi bazaar.. Gila ramai orang.. Pastu aku dengan kakak dah pakat malas nak ke sana lagi.. Kecuali weekend je tu pun kalau dah malas nak buat juadah berbuka.. Bukan apa, ramai orang, parking susah nak cari.. Tengok orang serbu stall pastu rasa takde lah sedap sangat.. Ngee :) Ape ape pun, lidah kita tak sama kot.. Kita je rasa tak sedap mungkin pada orang lain sedap sampai jilat jari kot.. Hahahaha..

    *Aku tak pandai buat doodle.. Doodle aku buruk takde sape nak amik.. Aku kasi free je.. :((((( Wuwuwuwuwuww..


    Entry Terbaru : Nota Tun Dr Mahathir Bertajuk "Menghancurkan UMNO"

    ReplyDelete
  3. Makin rajin dan makin cantik doodle kat dlm nie... Nama pun Ramadhan ni "JIHAT" Nafsu, dengarpun dah berat. Kita lawan sikit-sikit, lama-lama jd bukit.

    ReplyDelete
  4. Tip makan masa berbuka puasa..minum sikit je ari..insyallah boleh habiskan banyak makanan..hehe XD

    ReplyDelete
  5. taun lps sy xpenah pg bazaar..taun ni xtau lg..hoho
    sbb xda siapa nk bawa..tp xpala, dpt jimat :P

    kalo guna doodle org, msti minta izinkan..penat lelah org buat tuu..sbb tu la sy berusaha gigih lukis sendiri buat doodle sndri, tp satu je la cukup utk trademark blog..fuhhh susah jgk buat bnda tu hehe

    ReplyDelete
  6. hehe tau pon.pakai duet sendiri baru rasa nk jimat. =)

    nice dood.

    ReplyDelete
  7. setakat ni x pnh lagi jejak kn kaki ke bazar..
    hehe

    ReplyDelete
  8. b4 pergi plan mmg nak beli sikit jer...sampai param terus terbeli lobih...

    ReplyDelete
  9. bse la 2..
    ade yg berniaga sbb nk untung semate2..
    huhu

    ReplyDelete
  10. jeles ngan doddles tu. nak jugak! heheeeee ... nak wat sendiri tapi malas .. ops, nak wat sendiri tapi x reti. betul, x reti! :(

    ReplyDelete
  11. tu la kan sis~ tgk suma makanan nk beli.. tp disebabkan duit sendri.. kena kawal nafsu tu :) heeee~

    ReplyDelete
  12. eee.. da siap la die pnye header.. hehehe :)


    thanx visit my blog =]

    ReplyDelete
  13. Dah lama xg bazar wlupn dkt dgn tmpat keje..klu pegi nt,laen dicari laen yg dibeli..dugaan bln posa..;)

    ReplyDelete
  14. salam subuh...

    nak trade doodle??? alif kurang faham... huhuhu...

    ReplyDelete
  15. saya masih ingin tahu macam mana cara buat kartun2 ni... huk3



    Entry : wayang 3D dirumah

    ReplyDelete
  16. dekat bazar awal2 aim ayam golek hahahah. salam ramadhan

    ReplyDelete
  17. Berniaga ini tak kisah lah lama atau sekejap... Mesti lah jujur dan ikhlas.

    ReplyDelete
  18. peruntukan tak lebih rm 5 sehari... kalau tak , rm50 pun cik semut rasa tak cukup...

    amboi, aktif doodle noh. cik semut tak pandai pun... buatkan cik semut 1 eheheh, tolong ajar skali boleh?

    ReplyDelete
  19. makanan lebih berganda dari harga biasa., itu yg selalu terjadi.. hehe

    ReplyDelete
  20. pergi bazar memang bahaya, semua nak..

    comella doodle :)

    ReplyDelete
  21. kena bijak kawal nafsu kang hbs la duit gaji keh3x :P

    ReplyDelete
  22. bile kita beli ikut suka hati memang rasa tak cukup ..

    jimat tu perlu, lagi2 duit sendiri yek ? hehe

    ReplyDelete
  23. mcm aku lak skang ni, aku kalau gi bazar jadi x tau nak beli pe...bukan sebab nak beli semua, tpi tah laa, cam jadi blur...haha...

    ReplyDelete