Sunday, November 20, 2011

bakat VS minat


beza bakat dengan minat..??kalau ada bakat tiada minat bagaimana??kalau ada minat tiada bakat bagaimana??




37 comments:

  1. Ada bakat tiada minat jawabnya entahla. hahaha

    ReplyDelete
  2. kedua2 nya perlu seiring dan sejalan...seindah bunga ditaman..hehehe

    ReplyDelete
  3. btol2...kalo ade bakat tp x minat mmg payah....so kene la ade dedua skali...kalo x xkan menjd ler.. ^_^

    ReplyDelete
  4. sebaiknye seiringan bakat dan minat..kalau ade bakat,minat tu mungkin boleh di generate kemudian..kalau kalau ade minat,bakat jugak boleh digenerate atas dasar minat mesti berusaha lebih ^__^

    ReplyDelete
  5. bakat blh diasah. tp minat blm tentu.

    ReplyDelete
  6. kalau ada minat tiada bakat tu boleh diasah..tapi kalau ada bakat tapi tak minat tak menjadi jugakan.. ;)

    ReplyDelete
  7. yg pntg cayok2~!
    tp bakat awk marveles2...cntik!

    ReplyDelete
  8. yelah arkitek kan...ptotlah berseni blognye...hihi

    ReplyDelete
  9. tapi kalau ada bakat dan ada minat tapi tak ada mood,camno pulak?..:)

    ReplyDelete
  10. abg minat perempuan tu tp x de bakat nk ngurat..haha :P

    abg ada bakat mengurat,tp x minat kt perempuan tu. :D

    ReplyDelete
  11. kalau bakat ade tp minat xde, minat boleh dipupuk..

    kalau minat ade, bakat xde, boleh belajar ^^

    ReplyDelete
  12. Ada bakat takde minat tak jadi apa
    tapi kalau ada minat tak ada bakat, bakatnya boleh diasah dear =)

    ReplyDelete
  13. lawa gambo tu!

    betul kata soly, minat buleh dipupuk
    tp bakat lahir dr azali
    tp still buleh belajar kot

    ReplyDelete
  14. bakat dan minat prlu seiring..baru la da bomb hasilny :)

    ReplyDelete
  15. kalo ada minat yg tggi kta boleh asah n gilap bakat yg kta ada... jnji jgn ptus asa n sntiasa berusa smpai brjaya

    ReplyDelete
  16. biasanya kedua-dua tu akan berjalan seiringan =D

    ReplyDelete
  17. kalau ade bakat takde minta susah.
    kalau ade minta tapi takde bakat pon susah.
    huhuhu

    ReplyDelete
  18. kalau bakat ada, tapi minat tiada, kena asah minat..

    kalau minat ada, bakat tiada, kenalah asah bakat..
    hehe :)

    ReplyDelete
  19. sy percaya minat tu lebih penting

    krn minat yg bodoh boleh jd pandai

    :D

    ReplyDelete
  20. bakat ngan minat sebenarnya dua-dua boleh dipupuk, kan! :)

    ReplyDelete
  21. hurm.btl jgkkn kalau tak de bakat tp ada minat mcm ne ea? dan kalau ada bakat tapi tak minta pun ssh jgk.haih. ape pn mungkin minta boleh dipupuk dan bakat boleh dicari:)

    ReplyDelete
  22. bakat boleh diasah yg penting kena minat..:)

    ReplyDelete
  23. ada bakat xda minat, minat boleh pupuk..

    ada minat tp xda bakat, boleh usaha..

    huu..

    kesimpulannya..

    ask urself!

    ReplyDelete
  24. Bakat - minat= rugi
    minat - bakat = kena usaha lebih
    bakat + minat = gembira

    ReplyDelete
  25. bakat kalau ada buat apa insyaALLAH menjadi..

    minat kalau ada begitu juga...hihi

    ReplyDelete
  26. yg ada bakat tp tiada minat tu rugi..
    yg ada minat tp xde bakat tu agak kesian..tp kalau rajin berusaha InsyaAllah berjaya jugak kan

    ReplyDelete
  27. bakat is naturally build..but minat boleh dipupuk..

    ReplyDelete
  28. hee..jom gi cameron..:)

    tp kat sn mcm jemu je bila tgk2 byk2 strawberry..heee

    ReplyDelete
  29. sy minat tp xde bakat lukis comel2 mcm MIJ buat T_________T






    luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  30. Rasanya memang bakat dan minat kena jalan seiring.

    Tapi seandainya ada minat yang mendalam, bakat boleh diasah dan digilap. Tidak mustahil kita akan jadi mahir, tapi kena usaha dengan gigih tanpa jemu.

    ReplyDelete