Saturday, August 30, 2014

09.08.2014-38weeks 3days

alhamdulilah aku selamat melahirkan baby perempuan seberat 3.57kg secara normal..jangan di tanya sakit macam mana bersalin..ya ALLAH hanya tuhan aja yang tahu..patut laa sesetengah ibu mengambil ubat tahan sakit..aku memang bersalin secara natural..tidak bergantung apa-apa dari ubat.masih terngiang sakit contraction membuatkan aku fobia nak bersalin lagi..tapi bila tengok wajah baby yang tembam tu terus hilang segala kesakitan seketika..



aku bukan saja sakit contraction..tapi sakit untuk keluarkan uri..uri pulak tidak boleh keluar secara semula jadi..terpaksa doktor seluk rahim untuk keluarkan uri dengan tangan beliau..bayangkan sudah laa sakit bersalin..sakit pulak sebab tangan doktor masuk ke rahim aku..sebab uri aku melekat..ya ALLAH..hanya tuhan aja yang tahu...nasib baik masa menjahit di rahim kena bius..kalau tak tambah kesakitan lagi..bukan rungutan yang di pinta..tapi kalau merasa sendiri pasti tahu kesakitan yang aku alami..baru aku tahu betapa seksanya ibu aku melahirkan aku dan adik beradik aku..masa tu mengalir air mata bila mengadu dengan ibu..
terima kasih suami sebab masa contraction melanda kau berada di sisi...rambut kau aku tidak sengaja tarik...baju di leher kau aku tidak sengaja tarik..aku tahu sakit..tapi sakit yang aku alami masa contraction lebih teruk dari sakit kau merasa..walaupon masa itu kau hanya mengucapkan  ingat Tuhan..tapi masa tu aku tidak fikir apa yang aku hanya fikirkan adalah ingin meneran untuk mengeluarkan anak kau sayang..
sekarang ini pulak..aku terpaksa menahan kesakitan jahitan di bawah..lepas itu menjaga anak kau siang dan malam..walaupon waktu sekarang bantuan untuk menjaga anak masih tidak di perlukan..tapi kau masih di sisi menemani di kala anak kau menangis meminta susu badan..alhamdulilah..semua kerja aku sekarang kau ambil alih sementara aku berpantang..terima kasih sayang..walaupon setiap arahanku kau rasa seperti kuli..tapi kau lakukan jua..


Husnaa Fathiah binti Hairull Fadly kaulah pengikat kasih sayang kami..kau di lahirkan atas dasar cinta kami..mama dengan baba sayang awak kerana ALLAH..alhamdulilah...


11 comments:

  1. tahniah awk!
    comelnye babyyyyyyy!!!!!

    ReplyDelete
  2. ya Allah..dapat bayang sakit macam mana..huhu..takut pulak nak bersalin..huhu..tahniah dapat baby..comel..

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah ... Tahniah ...
    Semoga baby dan ibu sihat ...

    ReplyDelete
  4. Tahniah dear..Syukur Alhamdulillah...baby ngan ibu nyer selamat..sihat... Walaupun diri ini belum berkesempatan merasai kesakitan itu..tetapi ku memahami erti pengorbanan seorang ibu ketika bertarung nyawa melahirkan anaknya.. Bler baca serba sedikit pengalaman kamu itu, ku merasakan bahawa setiap wanita yg harus di hargai..dan di hormati..:)
    selamat berpantang dear...:)

    ReplyDelete
  5. Alahamdulillah..comelnya Junior MIJ ni :) Tahniah Tyra n husband

    ReplyDelete
  6. tahniah kepada encik hairul dan puan tira

    #kartunster

    ReplyDelete
  7. baca ni teringat pulak mase kita lahirkan baby 1st dulu, pon normal w/o sebarang bantuan.. kite plg sakit mase contraction n jahit, phewww! now dah pregnant 2nd baby pulak, hikhik~

    congrats ye :)

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum.
    Alhamdulillah, tahniah buat dirimu sekeluarga..

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah, thniah akk.. Hehe, betul la tekaan Nurul kan time tuh? tengok perut je.. hehe...

    Btw, muka bby tu sebijik muka akk .. Hehe

    ReplyDelete
  10. tahniah.. comelnya baby.. :)
    sy sekarang 39week ++ masih lagi menanti baby nak kuar..

    ReplyDelete